محمد حسن عظیم عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره تعداد نوآموزان تحت سنجش و خدماتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: حدود 840 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش نوبت‌گیری کرده‌ و تاکنون ۴۴۰ هزار  نفر ارزیابی شده‌اند.

 او درباره تعداد کودکان لازم ‌التعلیم و کم و کیف دریافت خدمات افزود: خدمات در  پایگاه‌های سنجش ارائه شده است. این خدمات در پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان در بدو ورود به پایگاه‌های سلامت توسط مراقبان سلامت صورت می گیرد که از آن جمله می توان به ارزیابی‌های قد و وزن و مراقبت‌های سلامت همچون بررسی پوست، مو  و ناخن  اشاره کرد.

عظیم عراقی تصریح کرد: کارت واکسیناسیون نوآموز در مرحله بعد کنترل شده و در صورت عدم تکمیل کارت فرآیند تزریق واکسن و تکمیل روند واکسیناسیون انجام می‌شود.

به گفته معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هزینه سنجش برای نوآموزان 50 هزار تومان است.

عظیم عراقی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی با توجه به بررسی‌های انجام شده تغییراتی در وضعیت سلامت ایجاد شده در مقایسه با سال‌های گذشته چگونه است، ادامه داد:برای پاسخ به این سوال زود است. طی هفته‌های آینده نتایج امسال با سال گذشته مقایسه می‌شود.

 او افزود: البته در سال جاری تغییرات در سنجش اتفاق افتاده شامل ارزیابی شایستگی‌های حرکتی می‌شود که در هر استان 500 نوآموز در بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

عظیم عراقی ادامه داد: با بررسی سواد حرکتی نوآموزان تعادل ایستا، پویا، حرکات چشم و دست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سواد حرکتی نوآموزان نیز بررسی و در این شرایط می‌توان در زمینه سواد حرکتی و کم و کیف تحرک نوآموزان اقدامات مناسب را انجام داد.

او در پایان تصریح کرد: این اقدام می‌تواند اطلاعات مناسب را در اختیار همکاران تربیت بدنی قرار می‌دهد. این اقدام با همکاری مجموعه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار  امسال اجرایی شده است.

//انتهای پیام: 2