شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران
تحلیل «اقتصادنیوز» از آمارهای روزانه کرونا؛

قرمزترین روز کرونایی در ایران /رکورد ابتلای روزانه شکست

کدخبر: 428893
اقتصادنیوز : ابتلای روزانه به کرونا در اولین روز پس از اتمام قرنطینه در مرداد ماه به اوج خود در کل تقویم کرونایی ایران رسید. آمار ها نشان میدهند 50 درصد افرادی که تست کرونا داده اند در این روز پاسخ مثبت دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز، از موج پنجم کرونا در ایران تا کنون یک ماه گذشته و آمارها سرعت بالایی گرفته اند. در همین مدت کوتاه شاخص های بیماری کرونایی در کشور روند تازه ای را آغاز کرده و سطح آماری این ویروس را به محدوده خطرناکی رسانده است. 

در همین راستا ارقامی که وزارت بهداشت و درمان از برخی شاخص ها اعلام کرده در 17 ماه حضور کرونا در ایران بی سابقه بوده است.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در ایران شکست

شمار مبتلایان به کرونا در ایران در روز 4 مرداد ماه به سطح 31 هزار و 814 نفر رسیده است. مقایسه این رقم با روز قبل خود نشان میدهد متغیر قرمز کرونایی کشور 17 درصد رشد روزانه پیدا کرده و اکنون به قله خود از ابتدای حضور کرونا درسال 98 تا کنون رسیده است.

پیش از این بیشترین آمار ثبت شده در ایران در کانال 27هزار نفر بود که با رشد وضعیت خطرناک این بیماری در کشور آمارهای این شاخص از مرز 31 هزار نفر عبور کرد.

این در حالی است که در 6 روز قبل ازآن به دلیل اعمال قرنطینه عمومی در شهرستانهای قرمز کشور از تحرکات و اجتماعات کاسته شده بود. اما گویا این قرنطینه در جلوگیری از شیوع ویروس در کشور کافی نبوده است.

از سوی دیگر اتفاق مهمی در تستهای روزانه در حال وقوع است. طبق بررسی ها این شاخص روز به روز کاهش یافته و روندی نزولی پیدا کرده است.

کرونا

احتمال ابتلا به کرونای افراد مشکوک؛ 50 درصد

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در چهارمین روز مرداد ماه تعداد تستهای اخذ شده در ایران معادل با 63 هزار و 700 نفر بوده است. این در حالی است در چهار موج گذشته کرونا در ایران همواره تستها در حال افزایش بوده و با افزایش ابتلا آزمایشهای کرونایی نیز روندی صعودی به خود می گرفته اند.

اکنون نسبت ابتلا به تستهای کرونایی در این روز نشان میدهد تقریبا 50 درصد مراجعین به آزمایشگاه ها پاسخ تست کرونایشان مثبت بوده است. 

به عبارت دیگر طبق آمارهای روزهای اخیر هر فرد با علائم مشکوک به کرونا که به مراکز درمانی مراجعه می کند به احتمال 50 درصد به این بیماری مبتلا شده است. 

بررسی روند این نشان میدهد سهم ابتلا از تستهای روزانه در این روز به بیشینه خود در 17 ماه شیوع کرونا در کشور رسیده و همچنان مسیری افزایشی دارد.

سومین رکورد کم سابقه در این روز به تعداد بستری های روزانه تعلق دارد.

کرونا

پنجمین رکورد بستری روزانه کرونا 

تعداد بستری های روزانه کرونا در روز 4 مرداد ماه برابر با 3 هزار و 566 ثبت شد. این پنجمین رکورد بستری های روزانه این بیماری در کشور است. 

بررسی روند بستری های روزانه کرونا در ایران نشان میدهد این میزان بستری در تقویم کرونایی کم سابقه بوده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان این پنجمین رکورد بستری های روزانه در کشور است. درهمین خصوص بیشترین میزان این متغیر در انتهای فروردین ماه به ثبت رسیده که تنها 10 درصد از آمارهای امروز فراتر بوده است. اما با این حال هنوز تعداد بستریهای روزانه از مرز 4 هزار نفر فراتر نرفته است.

رشد ابتلا و بستری های کرونایی در کشور سبب شد تا میزان مرگ و میر این بیماری درکشور نیز افزایش یافته و باز هم پس از 3 ماه از مرز 300 نفر عبور کند. این رقم در روز 4 مرداد برابر با 322 نفر بوده و نسبت به روز قبل خود تقریبا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

رشد آمارهای کرونایی در شاخه ابتلا ، بستری و مرگ ومیر نشان میدهد در ایران روند روزانه ویروس کرونا در کشور به سطح خطرناکی رسیده است. لزوم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و تسهیل ابزار های مبارزه با این ویروس مانند واکسن و تجهیزات درمانی بیش از امواج دیگر کرونایی در خیز پنجم این بیماری به چشم می خورد.

کرونا