شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حسینیه جماران

۱۲ خادم قرآن در حسینیه جماران تجلیل شدند / وزیر ارشاد: خادمان قرآن در زمره نخبگان شناسنامه‌دارند


12 خادم قرآن در حسینیه جماران تجلیل شدند / وزیر ارشاد: خادمان قرآن در زمره نخبگان شناسنامه‌دارند

بیست‌و‌ششمین دوره مراسم تکریم از خادمان قرآن‌کریم، عصر روز گذشته، (دوشنبه چهارم مردادماه) با تجلیل از ۱۲ برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیست‌و‌ششمین دوره مراسم تکریم از خادمان قرآن‌کریم، عصر روز گذشته، (دوشنبه چهارم مردادماه) با تجلیل از 12 برگزیده این دوره در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، مدیریت امور قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، آموزش و داوری قرآن، هنرهای نمایشی، کتابت و خوشنویسی، تحقیق و پژوهش‌های قرآنی و نشر و رسانه‌های دیجیتال در حسینیه جماران برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده از خادمان قرآن و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: به عنوان کمترین خدمتگزار در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردیم تا با همکاری دوستان و همکاران و به‌ویژه با همکاری انجمن خادمان قرآن، شرایطی برای برگزاری این مراسم فراهم شود تا در چهارمین سال خدمت به مردم در دولت دوازدهم، شاهد برگزاری مراسمی به عنوان تکریم خادمان قرآن در دوره بیست و ششم باشیم. این میسر نمی‌شد، مگر با حمایت‌های خالصانه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که با دو هدف ما را تشویق کردند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری انجمن خادمان گفت: یکی از این دو هدف، ارج‌گذاری به ساحت قرآن و خدمت به قرآن کریم به مثابه زیربنای اصلی و اندیشه دینی و دوم زمینه‌سازی برای الگودهی به جوانان در تبعیت و پیگیری راه و رسم زندگی قرآنی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در هر دوره از دوره‌های این همایش، افراد منتخب در زمره نخبگان بوده‌اند. این ظرفیت نشان‌دهنده آن است که چگونه در فضای خدمت به قرآن کریم، افراد متعدد دارای شناسامه و شناسه قابل توجه در حوزه‌های مختلف هستند و هنوز هم هستند افرادی که معرفی نشده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مراسم در حسینیه شماره دو جماران اشاره و اظهار کرد: برگزاری این محفل در حسینیه جماران و در مکانی که عطر و بوی امام راحل را دارد، خاطره‌انگیز است.

در بخش پایانی این مراسم از 12 خادم قرآن کریم با اهدای لوح خادمی قرآن کریم و مبلغ 50 میلیون تومان جایزه نقدی، تجلیل شد. در این بخش از حسین اخوان‌اقدم در رشته آموزش قرآن کریم، کریم پارچه‌باف‌دولتی در رشته مدیریت امور قرآنی، مهدی حسنی در رشته حفظ قرآن، محمدتقی حق‌بین در رشته نشر و تولید محصولات قرآنی، ابوالفضل خزاعی در رشته کتابت قرآن، هاشم روغنی در رشته قرائت قرآن، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی‌اصفهانی در رشته ترجمه و تفسیر، عبدالهادی فقهی‌زاده در رشته تحقیق و پژوهش و مدیریت امور قرآنی، امیرمحمود کاشفی در رشته آموزش قرآن، محمدرضا مسیب‌زاده در رشته مدیریت امور قرآنی، سیدمحمدداود میرباقری در رشته هنرهای نمایشی قرآنی و رسول فلاح‌زرگران در رشته نرم‌افزار قرآنی تجلیل شد.

همچنین از خدمات آیت‌الله سیدمهدی امام‌جمارانی، به پاس سال‌ها خدمت در ساحت مقدس قرآن‌کریم تجلیل شد.

انتهای پیام/