شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#بغداد#واشنگتن#نخست وزیر#خاک عراق

امروز منتشر شد؛

پست توئیتری نخست‌وزیر اسبق عراق درباره توافق بغداد ـ واشنگتن

پست توئیتری نخست‌وزیر اسبق عراق درباره توافق بغداد ـ واشنگتن

نخست وزیر اسبق عراق در واکنش به توافق اخیر بغداد ـ واشنگتن درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق یک پست توئیتری منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر اسبق عراق امروز سه شنبه به توافق اخیر بغداد - واشنگتن در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، العبادی با انتشار یک پست توئیتری در این زمینه نوشت: از نتایج گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا استقبال می کنیم. این توافق یک پیروزی برای عراق و منافع و حاکمیت عراق است.

پست توئیتری نخست‌وزیر اسبق عراق درباره توافق بغداد ـ واشنگتن

نخست وزیر اسبق عراق در ادامه گفت: ما بر همبستگی ملی در خصوص مسائل بزرگ کشوری تاکید می کنیم و معتقدیم که دولت، ملت و نیروهای ملی برای دفاع از موجودیت، منافع و حاکمیت عراق باید یک صف واحد باشند.

پیش از این، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق گفته بود: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند. کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند.