شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ#وزیر دفاع#نیروهای مسلح

امیر حاتمی: زنده نگه داشتن یاد شهداء و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف است و جامعه‌ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه‌ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می‌رود.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی) با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی و دکتر وحید حاج امینی برادر شهید امینی در صنایع شهید امینی مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم با بیان این که شهدا ستارگان درخشانی هستند که عالم از وجودشان روشن است، گفت: با این ستاره‌های درخشان می‌توان راه را پیدا کرد.

وزیر دفاع با تأکید بر تدوین زندگی نامه شهدا و تأثیر شگرف آن در جامعه، تصریح کرد: اگر جنبه‌های حقیقی شخصیت شهدا و نقش‌شان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم گردد، آیندگان و نسل‌های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد.

امیر حاتمی: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و گسترش فرهنگایثار و شهادت، تکلیف است
وی اضافه کرد: اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه‌های مختلف در جامعه متبلور گردد، پیش روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت‌های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد.

حاتمی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف دانست و افزود: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه‌ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می‌رود.


وی ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و ایثارگران، نگارش زندگی نامه شهداء و تلاش در جهت شناسایی شهدا و ایثارگران به نسل جوان جامعه را یک حرکت بسیار ارزنده و انقلابی خواند و تصریح کرد: امروز معرفی اسوه‌هایی که با اهدای خون خود، استقلال، آزادی و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند، حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.


حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان این که شهداء مظهر قدرت، استقلال و شرف کشور بوده، بر لزوم صیانت هنرمندانه از سیره شهدا به عنوان ذخیره‌های ماندگار حیات و بالندگی ایران اسلامی تأکید نمود.

آقاجانپور پیشرفت‌های ایران اسلامی در جنبه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و اقتدار دفاعی را مرهون خون شهداء دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از میراث جاودان شهداء و فرهنگ ناب ایثار، شهادت و مقاومت بتوان مسیر رشد و تعالی کشور و نظام را بیش از پیش هموار نمود.


در ادامه این مراسم علی کبیری نویسنده کتاب تبسم وصل تدوین زندگی نامه شهدا را شروع یک حرکت فرهنگی ماندگار خواند و گفت: هر چه قدر بتوانیم یاد شهدا را در کشور زنده کنیم به همان میزان خواهیم توانست جامعه را از گزند حوادث بیمه نماییم.

وی با بیان فعالیت‌های جامع فرهنگی در پاسداشت و گرامیداشت شهداء در وزارت دفاع، افزود: تدوین زندگی شهداء، نهضت خاطره گویی و تدوین نقش وزارت دفاع در طول جنگ تحمیلی از جمله کار‌های ارزشمند فرهنگی است که در وزارت دفاع در حال برگزاری است.

وی شهید امیر حاج امینی را یکی از شهدای شاخص وزارت دفاع برشمرد و اضافه کرد: تبسم او به هنگام شهادت و وصال الی ا... نماد همیشگی وارستگی، و گواه صادقی از اخلاص و اعتقاد راستینی است که شهداء در مبارزه با طاغوت از خود به جای گذاشتند.

گفتنی است یکی صنایع تابعه سازمان توسعه منابع انرژی به نام شهید والا مقام (شهید حاج امینی) نامگذاری شده است.
 
 
انتهای پیام/