شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مخالفت

450 هزار امضا برای مخالفت با طرح مجلس اصولگرا!

کدخبر: 428995
اقتصادنیوز: کارزار «اعلام مخالفت افراد با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» که در پلتفرم «کارزار» (پلتفرمی مستقل برای جمع‌آوری امضا) درج شده است، تا عصر روز دوشنبه بیش از 450 هزار امضا دریافت کرده است.

p17-050

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد این کارزار که خطاب به قالیباف رئیس مجلس، نوشته است، به بیان شماری از آسیب‌های تصویب این طرح می‌پردازد. امضاکنندگان این کارزار در ضمن اعلام مخالفت خود با این طرح، خواستار توقف تصویب آن شده‌اند. زمان مجاز برای جمع‌آوری امضای از 15 تیر تا 15 مهر ماه اعلام شده است، با این حال پس از استقبال بسیار زیاد کاربران در امضا، این کارزار به لیست پیگیری‌های ویژه این سایت منتقل شد. تعداد بسیار زیادی از فعالان فضای مجازی، پس از امضای این طرح، آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند و ضمن بیان کلیاتی از موضوع، خواستار پیوستن به جمع امضاکنندگان این کارزار شدند.

این پلت‌فرم با شعار «منفعل نباشیم» بستری فراهم آورده است تا کاربران فضای مجازی بتوانند نسبت به رویدادهای روز واکنش سالم نشان دهند. در قوانین این پلت‌فرم آورده شده است که چنانچه کارزاری بتواند دو هزار امضا کسب کند، مطالبه مطرح شده در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می‌شود. همچنین با گذشتن تعداد امضاها از مرز 5 هزار، خبر مربوط به کارزار برای رسانه‌ها ارسال می‌شود تا پیگیری‌های لازم از مسوولان مربوطه به عمل آید. با همراهی بیش از 30 هزار امضاکننده نیز کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مستمر موضوع تشکیل خواهد شد. کارزار مربوط به طرح صیانت از فضای مجازی، سومین کارزار پرمخاطب دوران فعالیت این پلت‌فرم بوده است. رتبه اول پرمخاطب‌ترین کارزارها در اختیار کارزاری با عنوان «درخواست تعطیلی مدارس در سال آینده است» که این کارزار از 25 مرداد تا 25 شهریور سال گذشته، بیش از 800 هزار بار امضا شده است. کارزار دوم نیز که با موضوع درخواست تعطیلی دو هفته‌ای مدارس بوده است، نزدیک به 500 هزار بار امضا شده است.