شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هیوندای

مقایسه هیوندای اکسنت با النترا + مشخصات

مشخصات فنی هیوندای اکسنت و هیوندای النترا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خودرو مقایسه هیوندای اکسنت با النترا + مشخصات

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای اکسنت با  هیوندای النترا  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هیوندای اکسنت:

هیوندای اکسنت، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۴ سرعته خودکار ، رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶ اینچی ، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی ، سانروف (سفارشی) ، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی) ، دکمه استارت موتور ، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی ، سنسور عقب ، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی) ، نشان دهنده باد لاستیک‌ها ، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) ، کروز کنترل (سفارشی) اشاره کرد.

معرفی  هیوندای النترا:

هیوندای النترا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است.

النترا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار ، سیستم Active ECO ، نشان دنده باد لاستیک‌ها ، چراغ مخصوص روز ، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن ، رینگ ۱۶ اینچی ، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، کروز کنترل ، تجهیزات سفارشی: سانروف ، مه‌شکن جلو ، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به رینگ ۱۷ اینچی ، سیستم ورود بدون کلید ، دکمه استارت موتور ، دوربین عقب ، روکش چرمی صندلی‌ها ، گرمکن صندلی‌های جلو ، گرمکن صندلی‌های عقب ، روکش چرمی فرمان و دسته دنده ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان