شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

مقایسه دو سدان چینی جیلی EC7 با جک J۳ در بازار ایران + مشخصات فنی

یکی از مقایسه‌های خودرویی در بازار کشور می تواند دو خودروی چینی جیلی EC7 با جک J۳  باشد. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 


معرفی جیلی EC۷:

جیلی EC۷ خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. این سدان اولین بار در کشور توسط شرکت جیلیران وارد و عرضه شد. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۲ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

3.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک ، ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه برای شرایط ایده آل است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به  چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع ، چراغ مه‌شکن جلو و عقب ، دستگیره در با تریم فلزی ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی ، آنتن درون شیشه ، گرمکن شیشه عقب ، شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ ، سانروف برقی ، آینه‌های برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی ، کنسول جلو با تریم طوسی نقره‌ای ، تریم داشبورد چرم ، رودری‌ها با تریم چرم ، فرمان چرم مجهز به کلید‌های کنترلی اشاره کرد.

1.jpg

همچنین این خودرو مجهز به  رکاب استیل ، چراغ زیر درب راننده ، چهار پنجره مجهز به سیستم Power Windows ، شیشه‌ها با محافظ نویز ، پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی ، صندلی‌های چرم ، صندلی‌ها عقب تاشو ، سنسور تشخیص کمک راننده ، چراغ‌های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک ، آیینه وسط با قابلیت مات شدن است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به نمایشگر ضربه از کنار درب‌ها ، سنسور عقب ، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با ۶ لایه مواد پلیمری مخصوص ، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته ، آینه بغل مجهز به راهنما اشاره کرد.

2.jpg
معرفی جک J۳:

جک J۳i خودرویی در کلاس هاچبک و سدان ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. این خودرو توسط کرمان موتور در بازار ایارن عرضه شد. حجم موتور این خودرو ۱۲۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۹۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۱۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

6.jpg
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۵ لیتر است.

5.jpg
از جمله امکانات این خودرو می توان به پیشرانه میتسوبیشی ، استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، گیربکس ۵ سرعته دستی ، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب ، قفل ایمنی کودک ، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم ، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو ، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، گرم کن شیشه عقب ، سیستم کولر و تهویه مطبوع ، صندلی عقب تاشو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سنسور دنده عقب ، چراغ مه شکن جلو ، چراغ ترمز سوم ، چراغ جلو و عقب هالوژن ، آئینه‌های جانبی برقی ، چراغ مطالعه ، رینگ آلومنیومی ، چراغ لادری ، برف پاک کن شیشه عقب است.

research_636776306395542745_thumb_620_350.jpg
محدوده قیمت در بازار:

سدان جیلی EC۷ در نسخه دنده دستی با توجه به تمیزی و بی رنگ بودن در محدوده قیمتی 220 تا 250 میلیون تومان می باشد و سدان جک J۳ ، نیز با توجه به سال ساخت و سالم بودن و بی رنگ بودن در بازه قیمتی حدود 140 تا 160 میلیون تومان قرار دارد.

 

مقایسه مشخصات فنی و امکاناتی
نام خودروجیلی EC7جک J3
کشور سازندهچینچین
سال (طراحی)20092009
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1792سی سی1299سی سی
حداکثر قدرت138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه93 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور172 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه114 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده6 دنده اتوماتیک ، 5 دنده دستی5 دنده دستی
شتاب 0 تا 10012 ثانیه16 ثانیه
حداکثر سرعت185 کیلومتر در ساعت160 کیلومتر در ساعت
وزن1280 کیلوگرم1060 کیلوگرم
ابعاد (میلیمتر)4635 طول ، 1789 عرض ، 1470 ارتفاع3965 طول ، 1650 عرض ، 1445 ارتفاع
فاصله بین دو محور2650 میلیمتر2400 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی7.2 لیتر در هر صد کیلومتر5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک50 لیتر45 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4یورو 4
ترمز و پایداریدیسکی خنک شونده ، ABS ، EBDABS ، EBD
کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی و پرده‌ایکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتیسيستم نويگيشن صوتي به همراه پخش DVD با صفحه نمايش 6.5 اينچيسیستم رادیو پخش با قابلیت پخش MP3 و CD ، پورت USB ، ٦ بلندگو ، آنتن روی شیشه