شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#نمایشگاه#سود

سود کلان روسیه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوا فضا!

مدیریت نمایشگاه بین المللی هوافضای ماکس-۲۰۲۱ روسیه اعلام کرد که در طول پنج روز فعالیت این نمایشگاه، قراردادهایی به ارزش ۲۶۵ میلیارد روبل ( بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) در آن امضا شده است.

سود کلان روسیه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوا فضا!

 به گزارش منیبان؛ مدیریت نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۲۱ روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در طول پنج روز فعالیت این نمایشگاه نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که حدود ۳ برابر کمتر از نمایشگاه ماکس دو سال پیش بود.

در نمایشگاه ماکس -۲۰۲۱ میلادی، ۱۷۵ فروند انواع هواپیماها فروخته شد.

در این نمایشگاه، ۸۳۱ شرکت از ۵۶ کشور شرکت داشتند و انواع هواپیماها و بالگردهای نظامی و غیرنظامی، سیستم های پدافند هوایی و پهپادهای تجسسی و ضربتی و انواع راکت های هواپیما عرضه شده بود. 

ازجمله قراردادهایی که در نمایشگاه ماکس -۲۰۲۱ امضا شد قرارداد فروش بالگردهای نظامی ام.آی-۱۷ ای.۲  به امارات بود که شرکت بالگردهای روسیه آن را امضا کرد.

بر اساس این قرارداد پنج ساله، روسیه هر سال یک فروند بالگرد از این نوع به امارات تحویل می دهد و ممکن است قرارداد تا ۲۵ فروند بالگرد تمدید شود. 

الکساندر میخییف مدیر کل شرکت روس آبارون اکسپورت پیشتر در مورد امضا قراردادهای تسلیحاتی در ماکس -۲۰۲۱ گفته بود که قراردادهای تسلیحاتی شامل فروش هواپیماهای سوخو-۳۰اس. ام. ای، بالگردهای ام. آی-۳۵ام، ام. آی-۱۷و۵ و سیستم های رادار پراتیونیک-گ. ی، راکت های دوش پرتاب وبرا و سیستم های تهاجمی هوایی شامل موشک ها و بمب های ویژه نصب بر هواپیماها می شود.   

 به گفته این مقام تسلیحاتی روس،  شرکت روس آبارون اکسپورت انواع تسلیحات پیشرفته از جمله شکاری های میگ-۳۵د و شکاری بمب افکن های سوخو-۳۰اس. ام. ای و هواپیماهای ترابری نظامی ایلیوشین-۷۶ام. د و هواپیماهای سوختگیری هوایی ایلیوشین-۷۸ام. کا. ۹۰ای و بالگردهای ضربتی ام. آی-۲۸.ان. ی و کا-۵۲ و بالگردهای ترابری نظامی ام. آی-۱۷۱ ش در نمایشگاه ماکس-۲۰۲۱ در معرض نمایش قرار داده است که مورد توجه مشتریان خارجی قرار گرفته است.  

جمهوری اسلامی ایران دو غرفه در یکی از سالن های اصلی نمایشگاه ماکس-۲۰۲۱ دایر کرده بود که یک غرفه را وزارت دفاع ایران مدیریت می کرد و آخرین دستاوردهای هوایی ایران به نمایش گذاشته شده است.

غرفه دیگر ایران در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داشت که در آن توانمندی های ایران در عرصه های علمی و فناوری برای علاقه مندان روس و خارجی تشریح می شد.  

نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم طراح‌های روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.

در نمایشگاه هوایی ماکس جدیدترین دستاوردهای صنعت هوا فضای روسیه چه در حوزه هواپیماهای مسافری و باری و چه در حوزه هواپیماهای جنگی، بمب افکن ها و هواپیماهای راهبردی روسیه که بنا به ملاحظات خاص در سایر نمایشگاه های هوایی به نمایش در نمی آیند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

در نمایشگاه هوافضای ماکس-۲۰۲۱، شکاری بمب افکن نسل پنجمی و جدید روسیه به نام «چک میت» و پهباد تجسسی جدید روسیه به نام «اوریون» رونمایی شد.