شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان

عیسی الفاخر کیست؟کارگردان اعتراضات خوزستان به روایت صداو سیما

کدخبر: 428946
صدا و سیما در گزارشی طراح اعتراضات اهواز را فردی به نام عیسی الفاخر معرفی کرد. اما عیسی الفاخر کیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز، صدا و سیما در گزارشی نوشت:عیسی الفاخر یکی از تروریست‌هایی است که در روز‌های اخیر و در جریان اتفاقاتی که در استان خوزستان رخ داد، نقش موثری را در تحریک و دعوت مردم این استان به اقدامات تروریستی بر عهده داشته است.

او از مسئولین گروهک تروریستی حرکه النضال است که این گروهک عامل شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در جریان حمله تروریستی به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ در اهواز است.
به نوشته خبرگزاری صدا و سیما،الفاخر سال گذشته به جرم همکاری با سرویس جاسوسی عربستان سعودی در هلند بازداشت شد که چند هفته قبل پیش از پایان دوران محکومیتش به یکباره آزاد می‌شود.

این تروریست در کلیپ‌هایی که خود منتشر کرده با دعوت به اغتشاشات مسلحانه تاکید کرده است که گلوله‌ها را در جای مناسب استفاده کنید و شما می‌دانید کجا برای این گلوله‌ها مناسب هستند.

عیسی الفاخر کیست؟

 خبرگزاری رویترز بهمن 98 خبر داد:  پلیس دانمارک سه تن از اعضای گروه  مرسوم به«جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» را به اتهام جاسوسی برای ریاض بازداشت کرد. 

خبرگزاری رویترز نام هیچ یک از افراد بازداشت شده را اعلام نکرده است. اما برخی منابع اعضای بازداشت این گروه را که خود را «الاحواز» می‌نامد، حبیب جبر رهبر این گروه، و عیسی الفاخر  گوینده تلویزیون «احوازنا» وابسته به این حزب را افراد بازداشتی عنوان کردند.

عیسى سوارى (عیسى مهدى الفاخر) یکی از اعضای رسانه‌ای الاحواز است او در هلند اقامت دارد و مجری تلویزیون “احوازنا”است برنامه «کلسیف» (همانند شمشیر)را اجرا می کند.

رشته بازداشت‌های این گروهک پس از حمله تروریسیتی به رژه اهواز در تاریخ  شهریور ۱۳۹۷ صورت گرفت.