به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ اسد این سخنان را در دیدار هیاتی  به ریاست الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دمشق بیان کرد.

در جریان این دیدار، تلاش های مشترک و همکاری های دو جانبه میان سوریه و روسیه در مورد بازگشت پناهجویان سوری که جنایات تروریست ها آنها را مجبور به ترک کشور خود کرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین، دو طرف بر رضایت خود از پیشرفت صورت گرفته در زمینه بازگشت پناهجویان سوری در نتیجه تلاش های مشترک تاکید و از جلسه مشترک پیگیری فعالیت‌های کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری که در دمشق برگزار شده، تمجید کردند.

اسد تاکید کرد که سوریه با بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده توسط گروه‌های تروریستی، بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق آزاد شده و تسریع در روند آشتی که ضامن بازگشت ایمن آوارگان و پناهجویان به خانه و کاشانه‌ خود است، به طور مداوم در تلاش برای بازگشت این آوارگان به روستاها و شهرهای خود است.

رییس جمهوری سوریه همچنین از رهبری روسیه برای کمک های بشردوستانه، پزشکی و ارسال محموله واکسن کرونا به دمشق قدردانی کرد.

لاورنیتف نیز در این دیدار گفت، اطمینان دارد با توجه به اقدامات موثر دولت سوریه برای فراهم آوردن شرایط و زمینه مناسب به منظور بازگشت آوارگان سوری، طرف‌های سوری و روسی در این زمینه به نتایج ملموسی خواهند رسید.

وی افزود، مسکو آمادگی دارد تا  به همکاری با سوریه برای حل مشکلات و موانعی که ممکن است مانع روند بازگشت آوارگان شود، کمک کند.