شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#وزیر دفاع

نگرانی شدید وزیر دفاع آمریکا از افزایش خودکشی نظامیان

نگرانی شدید وزیر دفاع آمریکا از افزایش خودکشی نظامیان - کراپ‌شده

وزیر دفاع آمریکا در دیدار اخیر خود از نظامیان آمریکایی در آلاسکا از افزایش میزان خودکشی در میان نظامیان این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق،  «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نگرانی شدید خود از افزایش خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا را ابراز داشت.

وی که این سخنان را در جریان دیدار از نیروهای آمریکایی در آلاسکا مطرح می‌کرد، گفت که فشاری که بر نیروها وجود دارد و خودداری نظامیان از دریافت درمان روانی، از عوامل اساسی در افزایش شمار خودکشی‌ها به شمار می‌آید.

آستین اضافه کرد: «من به فشاری که نظامیان با آن مواجه می‌شوند آگاه هستم و از میزان خودکشی‌ها نه تنها در اینجا بلکه در میان تمامی نیروها بسیار نگران هستم».

وی تاکید کرد که اقدامات زیادی برای حل این مشکل باید انجام شود و از بین بردن ننگی که برخی برای دریافت درمان روانی احساس می‌کنند باید در دستور کار قرار بگیرد.

روزنامه یواس‌ای تودی اخیرا گزارش داد که دست کم ۶ نفر از نظامیان آمریکایی که در آلاسکا حضور دارند خودکشی کرده‌اند. برخی گزارش‌ها نیز شمار نظامیانی که در آلاسکا خودکشی کرده‌اند را ۷ نفر اعلام کرده‌اند. نظامیانی که در این منطقه حضور دارند گاه دمایی تا منفی ۶۰ درجه را تجربه می‌کنند و به دلیل زمستان‌های تاریک طولانی و روزهایی که آفتاب تا نیمه‌های شب در آسمان است با آشفتگی‌ در خواب مواجه هستند. در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در آلاسکا حضور دارند. از سوی دیگر، میزان خودکشی در میان ساکنان آلاسکا نیز بسیار بالا بوده و شرایط ویژه این منطقه از جمله دلایل این موضوع گزارش شده است.

نگرانی شدید وزیر دفاع آمریکا از افزایش خودکشی نظامیان

بر اساس گزارش‌ها، ارتش آمریکا طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهبود شرایط زندگی نظامیان هزینه کرده است.

در سال ۲۰۱۸ دست کم خودکشی ۳۲۶ نظامی آمریکایی گزارش شده بود. این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۳۵۰ نفر افزایش یافت و این میزان در سال ۲۰۲۰ با ۳۸۵ نفر رکورد جدیدی را بدست آورد.

از سوی دیگر، مطالعات اخیر دانشگاه براون نشان می‌دهد که تعداد نظامیان آمریکایی که از سال ۲۰۰۱ تا کنون خودکشی کرده‌اند از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس نتایج این مطالعه، افزایش حضور نظامی آمریکا در جهان که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر آغاز شده باعث شده تا دست کم ۳۰ هزار و ۱۷۷ نظامی آمریکایی اقدام به خودکشی کنند.

«توماس هاوارد» محقق این مطالعه می‌گوید که تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکا تا سال ۲۰۰۱ تنها ۷ هزار و ۵۷ نفر بوده است.

این مطالعه تاکید دارد که تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکا ممکن است بیشتر از این آمار باشد چون این آمار شامل نیروهای ذخیره و نیروهای گارد ملی نبوده است.

در این مطالعه آمده است در حالی که جنگ افغانستان در حال پایان یافتن است خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در سال های اخیر روندی افزایشی داشته است.

کشته شدگان نظامی آمریکا از سال ۲۰۰۷ به طور قابل توجهی کاهش داشته اما این تعداد با خودکشی نظامیان آمریکایی در ۲۰۱۲ به اوج خود رسید. طی سه سال گذشته نیز به ترتیب بدترین سال‌ها برای نظامیان آمریکایی از نظر خودکشی بوده است.

مشکلات روانی از مهمترین دلایل خودکشی نظامیان آمریکایی اعلام شده است و وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به آلاسکا تاکید کرد که باید همانند دیگر بیماری‌ها با مشکلات روانی برخورد شود.

منبع: فارس