شهرخبر

سرمایه‌گذاری ۴۷ میلیارد دلاری بنز در تولید خودروهای الکتریکی

بنز

خودروسازان بزرگ جهان یکی پس از دیگری در حال عبور از خودروهای بنزینی و تولید خودروهای برقی هستند و حالا نوبت بنز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، طی ماه‌های گذشته خودروسازان بزرگ جهان یکی پس از دیگری از برنامه خود برای تبدیل کردن تمام خودروهای تولیدی‌شان به خودروی برقی خبر دادند. حالا خبر می‌رسد که بنز می‌خواهد طی ۱۰ سال آینده ۴۷ میلیارد دلار برای تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی لوکس در جهان حفظ کند.

این شرکت همچنین می‌خواهد در این مسیر دست به صرفه‌جویی‌های گسترده و پایین آوردن هزینه‌های خود هم بزند.

بنز اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵، سه مدل خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کرده و می‌خواهد ۸ کارخانه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی را با همکاری شرکایش راه‌اندازی کند.

اولا کالنیوس، یکی از مقامات ارشد بنز در این باره گفت: روز به روز به نقطه تغییر نزدیک‌تر می‌شویم و زمانی که در حدود سال ۲۰۳۰ بازار به دنبال خودروهای تمام برقی خواهد بود ما آماده عرضه هستیم.

البته تاکنون بنز در تولید خودروهای برقی موفق بوده و نخستین تولیدات این شرکت تحسین کارشناسان را برانگیخته است.

به نظر می‌رسد سهامداران بنز هم از این مسئله خوشحال شوند چراکه این شرکت خودروسازی گفته که علی‌رغم تغییر رویکرد در صنعت خودروسازی اما به دنبال آن است که سوددهی خود را حفظ کند.

منبع: فارس