شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رکوردشکنی#توکیو#المپیک

از ناک اوت در بوکس تا رکوردشکنی پرهزینه شنا

المپیک

روز چهارم المپیک توکیو با برد والیبالیست ها و شکست بوکسور کشورمان همراه بود.

به گزارش مشرق، روز چهارم بازی‌های المپیک توکیو در حالی برای کاروان کشورمان پیگیری شد که توزیع مدال در مسابقات امروز وجود نداشت. ملی‌پوشان کشورمان در بوکس، شنا، والیبال و بدمینتون به رقابت پرداختند که نتایج کامل به شرح زیر است:

والیبال:

شاگردان آلکنو بعد از برتری مقابل لهستان در دیداری حساس و سنگین موفق شدند امروز ونزوئلا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. بلندقامتان کشورمان در دومین دیدار خود در بازیهای المپیک توکیو با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ حریف را مغلوب کنند.

از ناک اوت در بوکس تا رکوردشکنی پرهزینه شنا

بدمینتون:

ثریا آقایی تنها ورزشکار کشورمان در این ماده است که امروز در نخستین رقابت خود به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. آقایی در دومین بازی خود به مصاف حریفی از چین می‌رود.

بوکس:

شاهین موسوی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان مقابل یوییتو موریواکی از ژاپن با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد و از صعود به یک هشتم نهایی بازماند.

از ناک اوت در بوکس تا رکوردشکنی پرهزینه شنا

شنا:

متین بالسینی در رشته شنای ۲۰۰ متر پروانه توانست با ثبت زمان ۰۱:۵۹.۹۷ در رده دوم قرار بگیرد و رکورد خودش و ایران را جابجا کند. بالسینی با این نتیجه در جایگاه ۳۳ قرار گرفت و نتوانست راهی دور بعد شود.

با توجه به هزینه‌های صورت گرفته برای شنا فقط یک رکورد ملی جابه‌جا شده و با این همه هزینه شنا نتوانست انتظارات را برآورده کند.

 تکواندو:

بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود. تیم های ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز در این مسابقات حضور دارند.

ایران و ژاپن که در گروه دوم قرار دارند که ظهر امروز (دوشنبه ۴ مرداد) ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که نبرد آنها با نتیجه ۵۲ بر ۳۱ به سود ملی پوشان کشورمان خاتمه پیدا کرد تا تکلیف تیم صعود کننده از گروه دوم به فینال این دوره رقابت‌ها مشخص شود.

منبع: فارس