شهرخبر

امروز دوشنبه روی داد؛

محورهای رایزنی معاون وزیر خارجه آمریکا با «وانگ یی»

محورهای رایزنی معاون وزیر خارجه آمریکا با «وانگ یی»

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای نگرانی های مربوط به حقوق بشر و پرونده بازداشت شدگان آمریکایی و کانادایی در چین را از محورهای رایزنی معاون وزیر خارجه این کشور با همتای چینی وی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور امروز دوشنبه با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» گفتگوی صریح و آشکاری را با «وانگ یی» انجام داد و نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و پرونده بازداشت شدگان آمریکایی و کانادایی در چین را مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا به جزییات بیشتری درباره این دیدار مهم اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور قرار است به چین سفر کند.

دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین و دیگر مقام‌های ارشد این کشور از جمله برنامه‌های وندی شرمن در سفر به پکن عنوان شد.

علاوه بر چین، همچنین کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مغولستان نیز از دیگر مقاصد این مقام امریکایی در تور آسیایی است. همچنین نام کشور عمان نیز به عنوان یکی دیگر از مقاصد سفر وندی شرمن اعلام شده است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر دیپلمات ارشد خود به چین گفت: تلاش‌های آمریکا با هدف تقویت منافع ایالات متحده و مدیریت مسئولانه روابط دو کشور دنبال می‌شود.

گفتگو درباره منافع مشترک و همچنین نگرانی‌های واشنگتن از برخی اقدامات حزب کمونیسم چین از دیگر موضوعات مورد گفتگو در سفر شرمن اعلام شده و بحث بر سر مسائل مرتبط با کره شمالی، تغییرات اقلیمی و ایران از دیگر مسائل احتمالی مورد گفتگو در دیدار مقام ارشد آمریکا با مقامات چین عنوان گردیده بود.