شهر خبر

استرداد 5 میلیاردی اموال کلاهبرداری شده به مال باختگان

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کشف 23 پرونده مرتبط با جرائم برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان و استرداد حدود 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به مال باختگان خبر داد.

استرداد 5 میلیاردی اموال کلاهبرداری شده به مال باختگان

به گزارش منیبان؛ سرهنگ  داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت:  در هفته جاری 23 نفر از شهروندانی که به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند  بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

او با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، عنوان کرد: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی ( فیشینگ ) انجام شده است.

این مقام سایبری ابراز داشت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد  و ردیابی مبالغ سرقتی 5  میلیارد و 500  میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب 23 مالباخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به مالباختگان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست بررسی است و تاکنون نیز چندین نفر در این خصوص جلب و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

او خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است.