شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال 99

اعطای ۳۸۰۰ مستمری به خانواده زندانیان در سال ۹۹


اعطای 3800 مستمری به خانواده زندانیان در سال 99

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: در سال ۹۹، بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مورد مستمری برای خانواده‌ زندانیان نیازمند در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، جبار باقری، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در جلسه مجمع عمومی این انجمن که صبح امروز (دوشنبه) 4 مردادماه در  مرکز آموزش منطقه 7 سازمان زندان‌ها برگزار شد، گفت: عمده تلاش ما بر این است که در خدمت خانواده‌های زندانیان باشیم. امسال نه به مثابه سال‌های قبل بلکه متفاوت‌تر از سال‌های قبل در ماه مبارک رمضان بیش از 2 هزار خانواده زندانی توسط مراجع مسئول در کشور مورد بازدید قرار گرفتند که تدبیر رییس سازمان زندان‌ها بود و دستاورد بزرگی است‌.

وی افزود: رئیس سازمان زندان‌ها بر دو رویکرد "اشتغال" و "خانواده" زندانیان تأکید داشت که ما هم به تبع ایشان این امر را پیگیری کردیم. بر این اساس در سال 99، بیش از 3800 مورد مستمری برای خانواده‌ها در نظر گرفته شد و 630 دانش‌آموز تحت پوشش انجمن قرار گرفتند. همچنین بیش از 3 میلیارد تومان به خانواده زندانیان توسط خیرین و ... اعطا شد.

باقری تصریح کرد: به تعداد همان چند هزار نفر زندانی، خانواده‌هایشان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار گرفتند و در یک اقدام جهادی و انقلابی و با همراهی رؤسای زندان‌ها، در طرح پوشش حداکثری با زندانی‌ها صحبت کردیم که آیا نیازمند هستند که حدود 11 هزار نفر اعلام نیاز کردند، اطلاعات طبقه‌بندی و در ادامه مشخص شد که بیش از 4 هزار نفر از آنها مربوط به استان‌هاست و بیش از 5 هزار نفر مربوط به تهران بود که باید تحت پوشش قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه درآمدها و خدمات‌رسانی به خانواده زندانیان رشد قابل توجهی داشته است ولی ایده‌آل نیست، ادامه داد: کمک اشخاص حقیقی مانند خیرین با وجود کرونا بسیار خوب بود و بیشترین رشد در زمینه کمک را از اشخاص حقیقی داشتیم ولی در حوزه اشخاص حقوقی مانند سازمان زندان‌ها کمک‌ها کم بود و کمترین کمک به انجمن حمایت را کردند که امیدواریم در سال 1400 شاهد رشد در این بخش باشیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: 12 هزار و 460 زندانی مجرد داریم که در دستور کار ما نیست که تحت پوشش قرار گیرند.

باقری ادامه داد: در حوزه اشتغال هم خدمات خوبی انجام شد و برای 380 نفر از خانواده زندانیان اشتغال و آموزش ایجاد شد. همچنین در داخل زندان درصددیم کارگاه‌هایی را ایجاد کنیم.

وی افزود: در سال 99 در حوزه درآمدها نسبت به سال 98  قریب به 50 درصد رشد داشتیم و در زمینه کمک به زندانی هم حدود 80 درصد رشد داشتیم.

انتهای پیام/