شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#طالبان

سنتکام طالبان را تهدید به حمله هوایی کرد

مکنزی: طالبان حملاتش را متوقف نکند حملات هوایی را افزایش می‌دهیم

فرمانده سنتکام به طالبان هشدار داد که اگر این گروه حملات علیه نیروهای افغان را متوقف نکند، با افزایش حملات هوایی آمریکا مواجه می‌شود.

به گزارش مشرق، درحالیکه نظامیان آمریکایی تا پایان آگوست قرار است بطور کامل از افغانستان خارج شوند، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت که نیروی هوایی این کشور به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان که با حملات طالبان مواجه هستند، ادامه خواهد داد.

مکنزی در سفر به کابل در یک نشست خبری گفت: آمریکا طی چند روز گذشته حملات هوایی خود را برای پشتیبانی از نیروهای افغان افزایش داده است و ما آماده هستیم که در صورت ادامه حملات طالبان این سطح افزایش یافته حمایت را در هفته‌های آینده نیز ادامه دهیم.

به گزارش «رویترز»، فرمانده سنتکام در ادامه از اظهارنظر درباره اینکه آیا آمریکا پس از پایان ماه آگوست و خروج کامل نظامی از افغانستان نیز به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان ادامه خواهد داد، خودداری کرد.

مکنزی در اواخر خرداد ماه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرده بود که پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، نیروی هوایی آمریکا دیگر حمله‌ای را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان انجام نخواهد داد.

مکنزی با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان افزود: دولت افغانستان طی روزهای آینده تحت آزمون دشواری قرار خواهد گرفت. طالبان تلاش می‌کند به حملات خود ماهیتی گریزناپذیر ببخشد اما آن‌ها اشتباه می‌کنند زیرا پیروزی طالبان اجتناب ناپذیر نیست.

منبع: تسنیم