شهر خبر

سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

کدخبر: 428835
اقتصاد نیوز : مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محسن حیدری اظهار کرد: وزش این باد شدید سایر شهرهای شمال استان را نیز فرا گرفت و موجب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شدید دید افقی شد.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد ازر دوشنبه شب تشدید شده و هم غلظت ذرات غبار را افزایش می دهد و هم موجب تشکل توده عظیم گردوغبار و هدایت آن به عرض های پایین تر می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می رود وزش این باد که حداقل تا پنج شنبه ادامه دارد، سبب کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا، تشکیل توده عظیم گردوغبار و وقوع توفان گردوخاک و شن شود.

حیدری خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود وزش باد پیش رو موجب اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نظیر محور زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-بم، شود. بنابراین توصیه می شود رفت و آمدهای غیر ضروری در این محور به بعد از شرایط توفان موکول شود.

وی در بخش دیگری به احتمال وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه های موقت در شمال استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای شرایط مذکور اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به سرعت وزش و میدان جریان باد احتمال می رود توده عظیم گردوغبار به زاهدان و مناطق شرقی نفوذ کند و موجب افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود.

حیدری افزود: توصیه می شود مردم شمال استان و مناطق درگیر توفان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.