شهر خبر

منصف المرزوقی:

شهروندان تونس نسبت به تحولات کشور هوشیار باشند

شهروندان تونس نسبت به تحولات کشور هوشیار باشند

رئیس جمهور پیشین تونس به حوادث اخیر این کشور واکنش نشان داد و از شهروندان تونسی خواست که نسبت به تحولات اخیر هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منصف المرزوقی رئیس جمهور پیشین تونس به حوادث اخیر این کشور واکنش نشان داد. وی گفت: «قیس سعید» رئیس جمهور کنونی تونس قانون اساسی را نقض کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: تصمیمات قیس سعید نوعی عقبگرد بزرگ است به طوری که ما را از دایره ملتهای متمدن خارج کرد. این تصمیمات، نقض قانون است.

منصف المرزوقی خاطرنشان کرد: قیس سعید قانون اساسی را نقض کرده است، قانونی که قسم خورده بود به آن وفادار است. وی تمام قدرت را به دست گرفته و آنچه روی داد یک کودتای واقعی و همه جانبه است.

رئیس جمهور پیشین تونس در ادامه ضمن درخواست هوشیاری ازشهروندان این کشور گفت: هر کسی تصور می کند این آغاز راه حل است، اشتباه می کند. این ابتدای حرکت به سمت اوضاع بدتر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

گفتنی است رئیس جمهور تونس با حمایت ارتش این کشور، نخست وزیر و رئیس پارلمان تونس را برکنار کرد و فعالیت پارلمان را به حال تعلیق درآورد. این اقدامات به صورت غیر منتظره صورت گرفت.