شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#انرژی

تجهیز بیش از ۵۰۰ پاسگاه محیط‌بانی به مبدل‌های خورشیدی به الکتریکی


تجهیز بیش از 500 پاسگاه محیط‌بانی به مبدل‌های خورشیدی به الکتریکی

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از تجهیز ۵۴۰ پاسگاه محیط‌بانی به مبدل‌های انرژی خورشیدی به الکتریکی طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط، امیر مهاجری‌تهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان محیط زیست و مناطق آزاد تجاری با اشاره به اقدامات انجام شده این صندوق در 8 سال اخیر، اظهار کرد: تاکنون تعداد 60 طرح شامل ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، بازچرخانی آب، بهینه‌سازی کارخانجات، امحا و بازیافت پسماند، برای دریافت تسهیلات، با ارزش 265 میلیارد تومان به بانک عامل اعلام شده و اعطای این تسهیلات تا سقف 900 میلیارد تومان، با دستور رئیس‌جمهور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوا، شامل منابع انسان‌ساخت، تدوین و ارزیابی سناریوهای اصلی کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، شناسایی میزان آلاینده‌های واقعی در مناطق، فراهم کردن داده‌های مورد نیاز به عنوان ورودی به منظور مدل‌سازی آلودگی هوا، همچنین پیش‌بینی میزان انتشار آلودگی در آینده و بررسی میزان اثربخشی راهکارهای کاهش آلودگی هوا، از دیگر اقدامات انجام شده در صندوق ملی محیط زیست در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اضافه کرد: همچنین، چگونگی پایش زیست‌محیطی و تهیه برنامه سنجش آلاینده‌ها در مراکز صنعتی، معدنی و  خدماتی برای ایجاد وحدت رویه در امر پایش آلاینده‌های محیط زیستی منتشر شده از مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی از دیگر اقدامات انجام شده در صندوق ملی محیط زیست طی سال‌های اخیر بوده است.

مهاجری‌تهرانی همچنین، افتتاح تعریف 20 کلان‌پروژه برای اجرا توسط دانشگاه‌‌های برتر را از دیگر اقدامات صندوق ملی محیط زیست در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: 12 طرح از این 20 طرح در دست اقدام است.

وی ادامه داد: طرح بعدی در خصوص تأمین و نصب مبدل‌‌های انرژی خورشیدی به الکتریکی در 540 پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور است که این طرح، براساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین در راستای مقابله با اثرات تغییر آب و هوا، اجرا شده و از دیگر اقدامات صندوق ملی محیط زیست در این سال‌‌‌ها بوده است.

 مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی برای پشتیبانی و تأمین برق در پاسگاه‌های محیط‌بانی که غالبا در مناطق صعب‌العبور هستند، نصب می‌شود که امروز اولین مبدل خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب شده و با دستور رئیس‌جمهور نیز یادمان بهره‌برداری از طرح‌های زیست‌محیطی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/