شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال قبل

روحانی: هرکس منصفانه امروز را با ۸ سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده

رییس‌جمهوری گفت: توسعه مناطق آزاد می‌تواند کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و کشورهای جهان قرار دهد.

روحانی: هرکس منصفانه امروز را با ۸ سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در هشتاد و پنجمین برنامه طرح تدبیر و امید، جهش تولید در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی محیط زیستی و مناطق آزاد اقتصادی، با تبریک ایام مبارک ولادت امام هادی (ع) و روز عید غدیر خم گفت: در هشت سال اخیر مناطق آزاد فعالیت بسیار خوبی داشتند و مسیر را کاملا تصحیح کردند.

رییس‌جمهوری افزود: از آغاز دولت، تلاش ما بر این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده و عرضه کننده کالا به مسافران، به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود که در مناطق آزاد این کار انجام شد. ضمن این که مناطق آزاد را توسعه دادیم و مناطق مورد نیاز مردم و مورد اصرار استان‌ها هم در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

روحانی با بیان اینکه امروز ۱۵ منطقه آزاد در کشور داریم، گفت: مناطق آزادی که اخیراً تصویب شده، در آینده نزدیک باید فعال شود. مناطق آزاد می‌تواند کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و کشورهای جهان قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط زیست بوده است، گفت: درمان و توسعه بیمه هم به محیط زیست مردم مربوط می‌شود. در بخش‌های مختلف برای موضوع سلامت وارد عمل شدیم که بخشی به محیط زیست، بخشی به بهداشت و درمان و یک بخش هم به توسعه بیمه به ویژه بیمه سلامت مربوط می‌شد که با این سه پایه به دنبال سلامت جامعه و مردم بودیم.

روحانی اضافه کرد : هرکس منصفانه امروز را با ۸ سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده و طبق همین آمار ارائه شده از روزهای پاک، در منطقه‌ای ۲۰ روز به ۸۰ روز یعنی ۴ برابر روزهای پاک رسیده است و این موضوع را در کلان‌شهرها هم شاهد هستیم.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: توسعه مترو و ریل، رساندن استاندارد سوخت موتورها و گازوئیل به یورو ۴ و ۵، قطع بنزین پتروشیمی و گازی کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که هم اخیراً افتتاح و شروع شده است در نهایت همه برای محیط زیست است.