شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تهران#مجلس

شریعتی در تذکر شفاهی:

آیین‌نامه برخی از بخش‌های بودجه هنوز در دولت تصویب نشده است

آیین‌نامه برخی از بخش‌های بودجه هنوز در دولت تصویب نشده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۴ ماه از تصویب قانون بودجه می‌گذرد اما هنوز تصویب بندهایی از آن در قالب آیین‌نامه در دولت معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: بیش از ۴ ماه از تصویب قانون بودجه می‌گذرد اما هنوز تصویب بندهایی از آن در قالب آیین‌نامه در دولت معطل مانده است. برخی از این بندها از جمله تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز متناسب با نیاز روز کشور است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای حفظ شأن مجلس باید این موضوع پیگیری شود. یکی از این موارد که در دولت فعلی باید انجام شود، اجرای حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت است که تفاوت تطبیق ناشی از کاهش ضریب از ۲۱ به ۱۵ است که باید به کل اجزای دولت داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دولت برای اتهام‌زنی به مجلس، تفاوت تطبیق را قائل نشده و موجب التهاب و نارضایتی در صنعت نفت شده در حالی که دولت این اختیار را داشت و مجلس در جلسه‌ای در کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت و مسئولان امنیتی راه را نشان داده بود اما دولت اقدامی در این راستا انجام نداد.

شریعتی گفت: دولت قصد داشت کل کارکنان دولت را از موارد حقوق و دستمزد مستثنی کند که خلاف بود و قرار شد مجلس مصوبه هیئت وزیران را باطل کند. امروز نیز استفساریه‌ای برای حل این موضوع و در راستای اینکه حقوق هیچ‌کس نسبت به سال ۹۹ کاهش نداشته باشد، اعلام وصول خواهد شد.