به گزارش برنا؛ محمد روشنی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به رنج سنی رانندگان تاکسی تاکنون چه تعداد واکسن را دریافت کردند؟ گفت: راننده‌های تاکسی ۶۰ سال به بالا که مشمول واکسیناسیون عمومی بر اساس سند ملی می‌شوند، در مجموع ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود که به طور خودکار واکسیناسیون آن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است.

او ادامه داد: باقی رانندگان حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر هستند که در حدود ۲۵ هزار نفر از آن‌ها در سن ۵۰ تا ۶۰ سال هستند. در بخش اول واکسیناسیون رانندگان رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال از امروز آغاز و طی چند روز ادامه خواهد داشت و به ترتیب پس از آن ۴۰ تا ۵۰ ساله‌ها و سپس ۳۰ تا ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد.

روشنی با بیان اینکه واکسیناسیون رانندگان امروز در مرکز واکسیناسیون خودرویی بوستان ولایت آغاز خواهد شد، گفت: امروز ۷۰۰ نفر در بوستان ولایت واکسینه می‌شوند و از فردا در سه مرکز دیگر از جمله منطقه ۱۵، توقفگاه اتوبوسرانی در منطقه ۵ و در منطقه ۲۰ در شرکت بهره برداری مترو شهر ری واکسیناسیون ادامه پیدا می‌کند.

روشنی درباره بازه زمانی اجرای واکسیناسیون رانندگان گفت: سازمان تاکسیرانی می‌تواند روزانه بین ۲ هزار تا ۳۵۰۰ نفر را معرفی کند و در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ روزه اگر مشکلی پیش نیاید واکسیناسیون انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برچسب قیمت در بسیاری از تاکسی‌ها نصب نشده است، گفت: تمام ماشین‌هایی که باید برچسب‌گذاری شوند، این اقدام انجام شده است و اگر ماشینی آن را نصب نکرده باشد، قطعاً تخلف انجام داده و اگر به ما اعلام شود با این تخلف برخورد خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که در کدام خطوط شکایت بیشتری از سوی مسافران درباره دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب به سازمان تاکسیرانی اعلام می‌شود، گفت: آمار شکایت کنندگان بسیار اندک است. در سامانه ۱۸۸۸ تعداد شکایات خیلی اندک است و به ۲۰ الی ۳۰ مورد در هفته نمی‌رسد. تمامی شکایات پیگیری و برخورد خواهد شد. پایانه ولیعصر به ونک و پایانه آزادی که بزرگترین پایانه‌های تهران هستند، با توجه به اینکه تعداد خطوط آن زیاد است، به طور حتم تعداد شکایات نیز بیشتر است.

روشنی در پاسخ به سوال دیگری درباره سن فرسودگی تاکسی‌های تهران و تعویض تاکسی‌های فرسوده اظهار کرد: امسال نوسازی ۲۰ هزار تاکسی را در دستور کار قرار دادیم و تا پایان شهریور ماه قرار است بین ۸ تا ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شوند. در نوسازی مشکلی نداریم و از طریق ماده ۱۲ و تبصره ۱۸، بانک مهر و صندوق کارآفرینی این کار را انجام می‌دهیم.

روشنی در واکنش به اینکه شهرداری سال گذشته نیز موفق به تحقق وعده نوسازی تاکسی‌ها در سقف معین نشده و تنها ۴ هزار و ۳۰۰ تاکسی را نوسازی کرد، چگونه می‌خواهد از تحقق این اعداد در سال جاری برآید اظهار کرد: مسئله وام در نوسازی تاکسی‌ها مطرح نیست، بلکه افزایش قیمت خودرو مطرح است. امسال قرار بود قیمت تاکسی افزایش نداشته باشد اما پژو از ۱۰۸ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون و سمند از ۱۱۸ میلیون به ۱۳۶ میلیون تومان رسید که افزایش قیمت بسیار زیادی است و رانندگان قدرت خرید این ماشین را حتی با تسهیلات ۹۰ میلیونی ندارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: به این دلایل است که در نوسازی تاکسی‌ها به سقف تعیین شده نرسیدیم. در این راه ایران خودرو و وزارت صمت هیچ همکاری با ما نکردند و قول‌هایی که به ما دادند محقق نشد. شهرداری در نهایت از محل تبصره ۱۸ توانست تسهیلات وام ۹۰ میلیونی را فراهم کند. در سال جاری دو هزار تاکسی نوسازی شده است و قرار است تا شهریور ماه ۵ تا ۷ هزار تاکسی دیگر نوسازی شوند.