به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان های مناطق آزاد و حفاظت محیط زیست گفت: در محیط زیست نمادی برای توسعه و احیا داشتیم، دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت در محیط زیست بوده است.در بخش توسعه بیمه  مخصوصا بیمه سلامت پیشرفت های بزرگ داشتیم و هرکس منصفانه این هشت سال را قضاوت کند متوجه تفاوت خواهد شد. 

وی افزود: مردم شاهد هستند که توسعه مترو و ریل برای محیط زیست است، ارتقا موتور ها به یورو ۴ برای محیط زیست است. گازی شدن و برقی کردن اتوبوس ها ، توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از ریزگرد ها، حفاظت از مراتع، همه و همه برای محیط زیست است.

روحانی ادامه داد:اینکه ما امروز مسئله گاز رسانی را به ۳۳ هزار روستا رساندیم نشان از حفظ محیط زیست دارد.  انتقال آب به شرق کشور و کویر هم نشان می دهد در جهت حفظ محیط زیست تلاش کردیم، مجوعه ای از کارهای عظیم در این راستا شروع شده است.

رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم برای محیط زیست کارهای عظیمی صورت گرفته است، در خوزستان برای جلوگیری از گرد و غبار نهال کار کردیم و امروز محیط زیست وضعیت بهتری دارد. البته کارهای بزرگتری نیاز است و باید همسایگان هم در این راستا همکاری کنند، اینکه در شرق کشور ما همه سدها باشند و آب به اندازه کافی در سیستان نباشد مشکل محیط زیستی است.

تکمیل می شود..