شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

بحث واکسیناسیون دانش آموزان در ایران مطرح نشده است

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان با نیاز ویژه و اولویت قراردادن آن‌ها گفت: بحث واکسیناسیون دانش آموزان در ایران مطرح نشده و به این مقوله ورود پیدا نکرده‌اند.

بحث واکسیناسیون دانش آموزان در ایران مطرح نشده است

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی درباره روند سنجش نوآموزان استان تهران با وجود تعطیلات شش روزه و احتمال تجمع در پایگاه‌های سنجش بعد از تعطیلات گفت: تاکنون سنجش نوآموزان روند سریعی را طی کرده و حتی این روند و سرعت از هر سال هم بیشتر شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نوآموز برای سنجش اولیه، نوبت‌گیری کردند که رویه نوبت‌گیری و سنجش آن‌ها ادامه خواهد داشت، زیرا سرعت و پیشرفت کار نسبت به همه سال‌ها جلوتر است.

او اضافه کرد: در طی چند روزی که تهران تعطیل است، لطمه‌ای به کار ما وارد نشده است و بعد از تعطیلات روند کار ادامه خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم یک پوشش ۹۹ درصدی پیش دبستانی و دانش آموزان بدو ورود را محقق کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که چند درصد از این هشتصد هزار نوبت‌گیری، تاکنون مورد سنجش قرار گرفته‌اند؟ گفت: تاکنون و تا پیش از تعطیلات بالغ بر پانصد هزار نفر مورد سنجش در پایگاه‌های سنجش قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پاسخ به این سوال که اگر بعد از تعطیلات این رویه ادامه پیدا کند، آیا موجب ازدحام جمعیت نخواهد شد؟ گفت: ما متناسب با شرایط، پایگاه‌ها را طوری تنظیم کردیم که ازدحام نباشد. نوبت گیری نیز برای این است که جمعیت زیاد نشود، همچنین این پایگاه‌ها جمعیت حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر را نوبت دهی کرده و سنجش می‎کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پایگاه‌های سنجش نوآموزان به بیش از ۲۰ نفر نوبت نمی‌دهد تا ازدحامی ایجاد نشود. در حال حاضر ۵۰۰ شیفت مشغول سنجش هستند که اگر با ازدحام جمعیت رو به رو شوند می‌توانیم حتی آن‌ها را به هزار شیفت افزایش دهیم تا کار با سرعت بیشتری جلو برود. به هیچ عنوان نمی‌گذاریم ازدحام ایجاد شود و پروتکل‌های بهداشتی به هم بخورد. در هر صورت مانع از ابتلا در این پایگاه‌های سنجش سلامت خواهیم شد.

او در واکنش به حضور هم زمان پدر و مادر در پایگاه‌های سنجش نوآموزان ورود به دبستان و پیش دبستانی اظهار کرد: این اقدام اشتباه است، ما پیش‌تر هم گفته بودیم حتما یکی از والدین حضور داشته باشد تا ازدحام جمعیت ایجاد نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حتی در این مراکز اتاق‌های انتظار هم ایجاد کردیم، اگر پایگاهی از والدین خواسته که هر دو برای سنجش فرزندشان حضور داشته باشند کار اشتباهی کرده است. لازم به ذکر است که سنجش نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود تا ابتدای سال تحصیلی جدید یعنی ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

حسینی با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون معلمان مدارس اسثتنایی به دلیل ارتباط فیزیکی با دانش آموزان با نیاز ویژه گفت: معلمان مدارس استثنایی باید در اولویت اول واکسیناسیون قرار بگیرند، زیرا با دانش آموزان خود ارتباط بیشتری دارند. ما برای این کار به همراه وزیر آموزش و پرورش به وزارت بهداشت نامه ارسال کردیم که این دسته از معلمان در اولویت واکسن قرار بگیرند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان با نیاز ویژه و اولویت قراردادن آن‌ها بیان کرد: بحث واکسیناسیون دانش آموزان در ایران مطرح نشده و به این مقوله ورود پیدا نکرده‌اند.