شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مازندران

پنج منتخب شورای ششم شهرهای مازندران رد صلاحیت شدند

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای کشور صلاحیت نهایی پنج عضو منتخب شورای ششم چهار شهر مازندران را تایید نکرد و دستور حذف نام این اعضا به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای مازندران از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور صادر شد.

انتخابات شوراها

به گزارش همشهری آنلاین، سید مصطفی میرسلیم نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در نامه‌ای به کیوان مرادیان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران خواستار حذف نام پنج عضو منتخب شورای ششم شهرهای ساری، کلاردشت، چالوس و امامزاده عبدالله(ع) از توابع آمل شد.

در این نامه که ۲۹ تیر صادر شد خطاب به رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای مازندران آمده است: «با توجه به اعلام عدم صلاحیت نهایی آقایان سید ذوالفقار شریفی ایزدی، سبحان بخشی موسی‌کلایی، صابر سام‌دلیری، فرهاد کریمایی و محمدرضا خاکپور از سوی این هیئت، لازم است پس از حذف نام آنان از فهرست منتخبان و اصلاح آن بر اساس قوانین و ضوابط مصوب، مراتب را جنابعالی به فرمانداری ارسال کنید تا صحت انتخابات آن حوزه اعلام گردد.»

صلاحیت این پنج عضو منتخب در حالی رد شده است که ۲۰ تیر سید علی سلیلی دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی مازندران اعلام کرده بود صحت انتخابات شورای شهرهای ۲۲ شهرستان مازندران توسط این هیئت تایید شده است.

از پنج عضو رد صلاحیت شده دو عضو مربوط به شورای شهر ساری و سه عضو دیگر منتخبان شورای ششک شهرهای کلاردشت، چالوس و امامزاده عبدالله(ع) هستند.

سبحان بخشی موسی‌کلایی با ۷۵۲۸ رأی منتخب ششم و سید ذوالفقار شریفی ایزدی با ۶۹۵۴ رأی منتخب هفتم شورای ۹ نفره ساری در دوره ششم هستند که با حذف آن‌ها دو عضو علی‌البدل یعنی حسین وریجی و سید مرتضی صالحی به شورای ساری راه پیدا خواهند کرد.

صابر سام دلیری نیز با ۳۴۹۸ رأی پنجمین منتخب شورای ششم چالوس بود که با حذف او تورج لهراسبی به پارلمان شهری چالوس راه پیدا می‌کند.

فرهاد کریمایی در انتخابات شورای ششم کلاردشت با ۲۲۱۱ رأی نفر سوم این شورای پنج نفره بود که در صورت حذف او، سیامک باقریان جایگزین او خواهد شد.

در شورای امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل نیز محمدرضا خاکپور با ۹۷۶ رأی منتخب اول انتخابات شورای ششم بود که با حذف او به دستور هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، بهرام رضوانی‌نیا وارد شورای این شهر می‌شود.