شهر خبر

بدری در صحن مجلس:

۲۰ دلال تعیین کننده قیمت سیمان در بازار هستند/ مجلس رسیدگی کند

۲۰ دلال تعیین کننده قیمت سیمان در بازار هستند/ مجلس رسیدگی کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است اما دلالان در بازار قیمت سیمان را تعیین می‌کنند و باید این موضوع در مجلس رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: در حال حاضر ۳۰۰ طرح در اولویت اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه مجلس است و لازم است هیئت رئیسه اولویت های کشور را در دستور رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دهد.

وی با انتقاد از گرانی‌های اخیر، اظهار داشت: هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم و گرانی ها به سیمان و میلگرد هم رسیده است. قیمت سیمان به کیسه ای بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و حتما باید این موضوع در دستور مجلس قرار گیرد. همچنین قیمت میوه هم بسیار گران شده است و مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است و مشخص نیست چرا سیمان گران می شود اما مطابق با اظهارات مسئولان ذیربط ۲۰ نفر دلال در بازار قیمت سیمان را تعیین می کنند.

بدری در ادامه با تأکید بر ضرورت حل مشکل آب کشور خاطرنشان کرد: ممکن است مسائل خوزستان در استان های دیگر نیز اتفاق بیفتد و بر این اساس باید فکر جدی برای حل مشکل آب کرد.

وی گفت: لازم است مرکز پژوهش های مجلس با استفاده از ظرفیت های داخلی و کمک از کارشناسان داخلی، مطالعات دقیقی در این باره داشته باشد و مسئله انتقال آب از دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس با احداث کانال ویژه مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.