شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک#سود#ماجرای#گفته#نشده#پاداش#نجومی#هیات#مدیره#تجارت

ماجرای گفته نشده در پاداش نجومی به هیات مدیره بانک تجارت

ماجرای گفته نشده در پاداش نجومی به هیات مدیره بانک تجارت

مدیران بانک تجارت برای پرداخت سود نجومی به اعضای هیات مدیره توجیه خلاف واقع تراشیده اند.

به گزارش تحریریه، پرداخت پاداش میلیاردی با سلام و صلوات به هیات مدیره بانک تجارت باعث دلخوری عمومی در فضای مجازی شده است. آنهم پرداخت پاداش به هیات مدیره یک بانک که از نظر مردم بانی اصلی مشکلات اقتصادی کشور بانک ها هستند.

صفرزاده مدیر مالی بانک تجارت در توجیه سود میلیاردی توزیع شده، سود مطلوب بانک در سال گذشته که از مجموع سود ۴۰ سال قبل فراتر بود را بهانه کرد و انرا مرهون مدیریت و برنامه ریزی صحیح مدیران ارشد و تلاش بی وقفه همه همکاران دانست و افزود : تقسیم سود سهام مابین سهامداران براساس ماده 90 قانون تجارت به میزان حداقل 10 درصد سود ویژه (پس از کسر زیان های سنوات قبل و اندوخته) تعیین می‌شود.

این مدیر محترم مالی هم راست گفته است و هم دروغ! راست از این جهت که از نظر حسابداری این ادعا می تواند درست باشد، اما دروغ از این جهت که قرار نیست اعداد اسمی را ملاک عمل قرار دهیم. وگرنه می توان ادعا کرد که یک کارگر ساده در زمان رژیم پهلوی ماهانه 1000 تومان دستمزد می گرفته است و حالا 5 میلیون تومان و در نتیجه سطح رفاه کارگران 5000 هزار برابر بیشتر شده است. سود بانک تجارت هم با همین منطق از سود 40 سال گذشته بیشتر شده است.

با نرخ تورم کنونی، سود بانک تجارت در سال 1410 هم از تمام 50 سال قبل بیشتر می شود، اما این نشاندهنده اقتصاد بیماری است که خود بانک ها نقش ویروس آنرا بازی می کنند، نه نشانی بر مدیریت مدیران! بانک تجارت که باید پاداش میلیاردی دریافت کنند! به نظر می رسد باید به جای پرداخت پاداش، مدیران نظام بانکی کشور را به شدت تنبیه کرد!

پایان/