شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

اظهارات رابرت مالی درباره فشار حداکثری علیه ایران

کدخبر: 428764
اقتصاد نیوز : رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن تکرار ادعای آمادگی دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام گفت، کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران به طرز وحشتناکی شکست خورده است.

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی حسن» خبرنگار ارشد انگلیسی‌ مستقر در واشنگتن با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران مصاحبه و از او درباره وضعیت مذاکرات وین برای احیای توافق برجام سوالاتی مطرح کرد.

او که مجری برنامه «مهدی حسن شو» (mehdi hasan show) است، از رابرت مالی سوال کرد: «من می‌خواهم سوالم را درباره مذاکرات وین شروع کنم. ایران آخرین پیشنهادها را رد کرده است و برخی شاید بگویند که این اقدام ایران قابل درک است. من با کریس مورفی سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در همین برنامه صحبت کردم. او گفت که "ببینید ما (آمریکا) بودیم که (از برجام) خارج شدیم در نتیجه ما باید اول به (توافق) برگردیم"».

مهدی حسن ادامه داد: «حق با او (کریس مورفی) است، آیا این‌طور نیست؟ مسئولیت بر دوش ما است که ابتدا به توافق برگردیم چرا که این آمریکا بوده که از توافق خارج شده است؟»

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال، ضمن اذعان به شکست تحریم‌های ظالمانه و فشارهای ضد انسانی  آمریکا علیه ایران، ادعای تکراری دولت جو بایدن درباره آمادگی واشنگتن برای بازگشت به برجام در صورت «تعهد ایران به تعهداتش» را تکرار کرد.

این نماینده ویژه دولت بایدن گفت: «ببینید ما یک وضعیتی را به ارث برده‌ایم که رئیس‌جمهور بایدن تصمیم گرفته که به آن پایان دهیم، وضعیتی که طی آن کارزار فشار حداکثری که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرده بود، به طرز وحشتناکی شکست خورد و این به طرز بدی به منافع ایالات متحده آسیب زده است».

رابرت مالی ادامه داد: «ما داریم می‌بینیم که ایران برنامه هسته‌ای خودش را سرعت داده است، اقدامات ثبات زدای منطقه‌ای خودش را تشدید کرده است و همه اینها بعد از آغاز کارزار فشار حداکثری اتفاق افتادند در صورتی که قرار بود این کارزار به همین مسائل بپردازد».