شهر خبر

آموزش عالی طی ۸ سال اخیر از مدار اصلی خارج شد


آموزش عالی طی 8 سال اخیر از مدار اصلی خارج شد

دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه ای با اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در ۸ سال اخیر از مدار اصلی فعالیت خود خارج شده تاکید کردند: این بخش برای قرارگیری مجدد در جایگاه شایسته خود نیاز به برنامه ریزی و فعالیت گسترده دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،  دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه ای نکاتی را درباره دولت آینده و وضعیت کشور در 8 سال اخیر مطرح کردند.

در این بیانیه آمده است:

ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی در خردادماه هزار و چهارصد، در آغاز دوره چهل ساله دوم و در مسیر ورود به گام دوم انقلاب، با خلق حماسه ای دیگر کاندیدای جریان انقلابی و ولایتمد ار را جهت مدیریت سکان اجرائی کشور و دولت سیزدهم انتخاب نمود.

در چند ماه گذشته گروه های اصلاح طلب که بر اثر عملکرد فاجعه بار دولت های یازدهم و دوازدهم امیدی به موفقیت در انتخابات نداشتند با فضاسازی گسترده و با مدیریت عناصر مستقر در دولت فعلی بحران های مختلفی را در کشور ایجاد کردند.

کمبود برخی کالاهای اساسی، افزایش بی رویه و روزمره قیمت ها، انبار کردن برخی کالاهای وارداتی مانند خوراک دام و طیور و عدم ترخیص آن ها، افزایش سریع بار تعهدات مالی دولت در بخش دستمزدها، توزیع اوراق خزانه با دوره بازپرداخت سال 1402 نشان از حرکت های سازمان یافته به منظور نابسامانی در فعالیت دولت سیزدهم بود در هفته های جاری با اختلال در انتقال آب در نواحی مختلف استان زرخیز خوزستان که منابع سرشار نفتی و محصولات کشاورزی آن در اقتصاد کشور نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و ایجاد فضای التهاب و اعتراض در شهرهای مختلف این استان همزمان با تعطیلی پایتخت نشان از ایجاد بحران های مختلف در آستانه شروع فعالیت دولت آینده دارد.

کلیه این بحران های بزرگ و کوچک نمایانگر راه بسیار پیچیده و دشواری است که در مسیر حرکت دولت سیزدهم قرار دارد، و قطعا در ادامه راه با جریان سازی و سنگ اندازی های مختلف دُوَل استکباری، جریان ضد انقلاب و گروه های افراطی اصلاح طلب رو به رو خواهد بود.

در فضای آموزش عالی کشور ، محصول هشت سال حضور عناصر افراطی اصلاح طلب در ستاد آموزش عالی و دانشگاه ها، یک عملکرد منفعل و بدون برنامه در ستاد است که با هدف تضعیف نقش برنامه ریزی و نظارت نماینده دولت در آموزش عالی، دانشگاه ها را رها کرده و در زمینه ایجاد ارتباط بین بخش های صنعت و خدمات با دانشگاه ها هیچ فعالیت مؤثری را به انجام نرسانده است.

در نتیجه توجه به نیازهای مهم کشور چه در زمینه تربیت نیروی انسانی و چه در بخش تحقیقات به فراموشی سپرده شده و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز از تعریف برنامه های آموزشی میان رشته ای مورد نیاز کشور یا پیگیری طرح های کلان ملی برای بکارگیری پتانسیل عظیم علمی در خدمت خودکفائی و استقلال کشور کنار گذاشته شدند. بنابراین در مجموع آموزش عالی کشور از مدار اصلی فعالیت خود خارج شده و برای قرارگیری مجدد در موقعیت و جایگاه شایسته خود نیاز به برنامه ریزی و فعالیت گسترده ای دارد.

به شرایط بسیار حساس و تعیین کننده کنونی که بعد از دوره های متمادی مدیریت اجرائی کشور در اختیار عناصر انقلابی قرار گرفته و فرصت بی نظیر حاضر دال بر امکان هماهنگی بین قوای مجریه، مقننه و قضائیه لازم است برای شروع فعالیت دولت سیزدهم برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

در شرایط دشوار کنونی امکان هیچ گونه سعی وخطا فراهم نیست و لازم است رئیس جمهور منتخب مردم با انتخاب عناصر انقلابی و با تجربه اجرائی که امتحان خود را قبلاً در صحنه های مختلف پس داده اند و با برنامه ریزی جامع و دقیق زمینه را برای ایجاد یک تحول عمیق که مورد انتظار اقشار مختلف و به خصوص اقشار آسیب پذیر و دهک های پائین جامعه است، فراهم نمایند بدیهی است در این صورت امید جدیدی در دل گروه های مردم ایجاد شده و همراهی لازم را در جهت ترمیم گسترده ناکامی ها و خرابی های ایجاد شده در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مبذول خواهند داشت.

دانشگاهیان انقلابی نیز با همراهی سایر اقشار دلسوز، با ارزیابی شرایط دقیق ستاد ومراکز دانشگاهی، طرح پیشنهادی خود را برای ایجاد تحول در این مراکز مهم تهیه وارائه خواهند نمود. در جهت نیل به این تحول آفرینی همه علاقمندان و فعالان نظام آرزومند موفقیت برای دولت آینده زیر سایه رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/