شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#سیستان#اصفهان

رسیدگی به طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری در مجلس


رسیدگی به طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری در مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان در این کمیسیون، خبرداد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستورکار جلسات این هفته کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  و سردار اشتری فرمانده ناجا، طرح تجارت مرز نشینان به منظور حل مشکل کولبران مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان نیز در دستورکار جلسات هفته جاری اعضای کمیسیون قرار دارد، گفت: با این طرح‌های سه گانه 5 استان جدید ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه در تشریح بخشی از جزئیات طر‌های سه گانه عنوان کرد: براساس این 3 طرح استان‌ سیستان و بلوچستان به 4 استان، اصفهان به 2 استان، (اصفهان و گلساران) و کرمان به 2 استان کرمان شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

ابوترابی در پایان در توضیح اهداف تدوین طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری، گفت: هدف از این کار کاهش بروکراسی اداری، نظارت هر چه بیشتر مسؤولان استانی و همچنین کاهش مسافت طولانی که شهرستان‌ها با مرکز استان دارند و غیره می‌باشد.

انتهای‌پیام/