تیم ملی بسکتبال کشورمان روز گذشته در نخستین بازی خود در سی و دومین دوره بازی های المپیک توکیو به مصاف جمهوری چک رفت. این دیدار در نهایت با برتری 84 بر78 تیم چک به پایان رسید.

مهران حاتمی، مربی بسکتبال درباره عملکرد ملی پوشان ایران در این دیدار به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: در مجموع اگر بخواهیم ارزیابی کنیم عملکرد بازیکنان و حتی کادر فنی خوب بود. تیم ایران پیش از این بازیهای تدارکانی کمی داشت و همین مسئله کاملا آنها را از آمادگی کامل دور کرده بود ولی در هر صورت این بازی انجام شد و با اختلاف کم نتیجه را واگذار کردیم.

او اضافه کرد: ملی پوشان کشورمان خیلی خوب شروع کردند اما رفته رفته اشتباهاتی که در ترنور داشتند باعث شد تا برنده تیم حریف باشد. در کوارترهای بعدی هم با دفاع خوب کار قابل دفاعی را از تیم شاهد بودیم اما بازهم از دست دادن توپ ها باعث می شد رقیب خیلی راحت به گل برسد. اگر تعداد ترنورها کم می کردیم شاید نتیجه چیز دیگری بود.

حاتمی گفت: دو بازی سخت در پیش داریم. به نظرم بهتر است روی این موضوع تمرکز کنیم که اجازه ندهیم رقبا با اختلاف زیاد برنده شوند. حتی مقابل آمریکا هم اگر ترنورها را کم کنیم و اجازه ندهیم راحت به امتیاز برسند می توانیم نتیجه مناسبی را به دست بیاوریم و برای تیم آرزوی موفقیت دارم.