به گزارش برنا، «دشت گریان» که با همکاری چهار کشور صاحب تمدن اروپا ساخته شده است، در کشورهای مختلف با زمان‌های متفاوتی اکران شده است. مدت زمان تثبیت شده فیلم 170 دقیقه است که در کشور آمریکا وهمچنین جشنواره تورنتو کانادا با این مدت زمان به نمایش درآمد. با این حال زمان این فیلم حتی به 185 دقیقه نیز رسیده است. به نحوی که در کشور یونان که در حقیقت این فیلم به منظور به تصویر کشیدن برهه‌ای از تاریخ این کشور ساخته شده با این زمان به اکران عمومی درآمد.

مدت زمان نزدیک به سه ساعت برای فیلمی سینمایی، باعث شده که تماشاگران عام سینما چندان با ساخته آنجلوپلوس ارتباط برقرار نکنند و این فیلم در گیشه چندان موفق نباشد. حتی یتلرادیش، یکی از منتقدان آمریکایی درباره فیلم می‌نویسد: سینمایی « دشت گریان» از ادبیاتی غنی به لحاظ فیلمنامه برخوردار است.  وی «دشت گریان» را تا حدودی دارای ویژگی‌های تئاتری می‌داند و می‌افزاید: این فیلم با وجود بهره‌گیری از صحنه‌های چشمگیر، لوکیشن‌های متحیر کننده و همچنین داستانی جذاب، اثری مرده به نظر می‌رسد.

داستان فیلم فیملنامه « دشت گریان» را خود کارگردان با همکاری تونینو گوئرا به نگارش درآورده است. داستان فیلم در سال 1919 آغاز می‌شود و طی آن گروهی پناهنده از اودسا، وارد محلی در نزدیکی تسالونیکی می‌شوند. در میان آنان دو کودک به نامهای اکسیس و النی دیده می‌شود. النی کودک یتیمی است که خانواده اکسیس سرپرستی او را بر عهده دارند. پناهندگان دهکده کوچکی نزدیکی رودخانه بنا می‌کنند و سپس شاهد بزرگ شدن و دلبستگی این دو کودک هستیم. اما دوران سخت دیکتاوری و جنگ فرا می‌رسد.

بازیگران فیلم نیکوس پورسادینیس، واسیلیس کولووس و تولا استاتوپولویی هستند.