شهر خبر

معرفی گریت‌وال تانک ۶۰۰، رقیب چینی تویوتا لندکروزر + عکس

برند جدید تانک که به‌تازگی توسط گریت‌وال تأسیس شده، به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است. 

این برند که برای ساخت و عرضهٔ شاسی‌بلندهای آفرودی و توانمند در نظر گرفته شده، در ابتدا کار خود را با تانک ۳۰۰ آغاز کرد و سپس در نمایشگاه شانگهای امسال، مدل‌های تانک ۷۰۰ و تانک ۸۰۰ را هم در قالب کانسپت‌هایی نزدیک به تولید معرفی کرد. 

Great-Wall-Tank-600-1.jpg
گریت وال موتورز - GreatWall - شرکت خودروسازی چینی است، که بیشتر در زمینه تولید خودروی وانت، مینی‌بوس، مینی‌ون و اس‌یووی فعالیت می‌کند.

گریت وال تا سال 2010، خودروهای سواری، پیکاپ تراک و شاسی بلند خود را با 3 زیر برند وولیکس، وینگل و هاوال عرضه می‌کرد، اما در ادامه از سال 2013، خودروهای شاسی بلند این شرکت، با برند جداگانه هاوال به تولید رسیدند.

تانک اما به این سه محصول قانع نیست و قصد دارد مدل دیگری بنام ۶۰۰ را هم به سبد محصولات خود اضافه کند که بالاتر از ۳۰۰ و پایین‌تر از ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار خواهد گرفت.

Great-Wall-Tank-600-2.jpg
ابعاد بیرونی تانک ۶۰۰ کمی بزرگ‌تر از تویوتا لندکروزر پرادو است زیرا ۵,۰۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۴ میلی‌متر عرض و ۱,۹۰۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۵۰ میلی‌متر است. تانک ۶۰۰ با این ابعاد، بالاتر از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر گروه گریت‌وال یعنی هاوال H9 قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شاسی‌بلند جدید تانک همان‌طور که جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی و چراغ‌های جلوی تمام LED آن نشان می‌دهند، خودرویی لوکس‌تر و جادارتر از هاوال خواهد بود.

Great-Wall-Tank-600-3.jpg
گریت‌وال برای تانک ۶۰۰ پیشرانه‌های ۲ لیتری، ۲.۴ لیتری و ۳ لیتری را در نظر گرفته درحالی‌که در آینده احتمالاً یک نسخهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد. طبق گزارش‌ها، قوی‌ترین موتور این خودرو یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک هم نیروی این موتورها را به هر چهارچرخ می‌فرستد. قرار است تانک ۶۰۰ تا پیش از پایان امسال به بازار عرضه شود و به هدف تولید سالانه ۶۰ هزار دستگاه برسد.