شهر خبر

ابراهیم تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرورزشی:

استقلال قهرمانی پرسپولیس را مسجل می‌کند/ سپاهان کار سختی روبه‌روی تیم مجیدی دارد

ابراهیم تقی‌پور پیشکسوت استقلال گفت: دوست داشتم نساجی مقابل استقلال نتیجه بهتر از این می‌گرفت ولی تیم فرهاد مجیدی نشان داد یک تیم قدرتمند و سرحال است.

ابراهیم تقی‌پور
خبرورزشی -

خبرورزشی - با رقم خوردن نتایج هفته بیست و نهم در بالای جدول، تعیین قهرمان فصل بیستم لیگ برتر به دیدارهای هفته سی‌ام موکول شد. ابراهیم تقی پور در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و نساجی همچنین مصاف حساس سپاهان و استقلال در هفته پایانی و نقش فرهاد مجیدی و تیمش در قهرمانی پرسپولیس صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

دیدار تیم‌های نساجی و استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

بازی خوب بود. نساجی مسابقه را خوب شروع کرد و با تسلطی که بر بازی روی چمن مصنوعی داشت توانست خیلی زود به گل هم برسد اما متاسفانه با پنالتی که در دقایق آخر نیمه اول داد بازی از دستش خارج شد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

اول باید بگویم که وضعیت بد چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قائمشهر بیش از اینکه برای تیم‌های مهمان مشکل و معضل ایجاد کند برای خود نساجی ضرر و زیان دارد. الان همین تیم چند بازیکن رباط پاره کرده و کشاله آسیب دیده دارد! مسئولین باید هر چه زودتر وضعیت این چمن را درست کنند. اما درباره بازی باید بگویم استقلال نشان داد یک تیم با قدرت بدنی بالاست.

چطور؟

این تیم در اواخر هر دو نیمه به گل رسید که نشان می‌دهد توان جسمانی بالای بازیکنان استقلال یکی از اهرم‌های برتری این تیم در هفته‌های اخیر بوده است.

از نتایج دیگر تیمها خبر دارید؟

بله پرسپولیس تراکتور را برد و سپاهان با پیروزی مقابل ذوب آهن تعیین قهرمان را به هفته آخر کشید. من هم چون بازی هر سه تیم را همزمان نگاه می‌کردم نتوانستم بازی استقلال را به خوبی ببینم.

استقلال با سپاهان در هفته آخر بازی دارد. مجیدی چه تصمیمی‌برای این دیدار خواهد داشت چون برد استقلال قهرمانی پرسپولیس را حتمی می‌کند؟

قطعاً فرهاد مجیدی تیمش را برای برد به میدان می‌فرستد و با شکست سپاهان قهرمانی پرسپولیس را مسجل می‌کند. در این شرایط استقلال کار خودش را انجام می‌دهد و توجهی به این مسائل ندارد. این درست است که پیروزی استقلال مقابل سپاهان قهرمانی پرسپولیس را قطعی می‌کند اما این یک اتفاق است و هیچ ربطی به مسائل دیگر ندارد و از سوی دیگر پرسپولیس هم روبروی پیکان بازی دارد.

یعنی آن دیدار مقابل تیم مهدی تارتار شبهه برانگیز است؟

به هیچ وجه! مهدی تارتار همیشه ثابت کرده یک مربی پاک است که تیمش فوتبال پاک انجام می‌دهد. قطعاً پیکان در هفته آخر با تمام قدرت جلوی پرسپولیس بازی خواهد کرد. تارتار همان کسی بود که قبل از انتخاب اسکوچیچ یکی از کاندیداهای هدایت تیم ملی بود. اتفاقا بازی پرسپولیس و پیکان جذاب می‌شود ولی کار سپاهان برای قهرمانی سخت‌تر است.

چطور؟

چون باید استقلال را شکست بدهد و منتظر باخت پرسپولیس باشد که این خیلی خیلی دور از انتظار است. استقلال یک تیم فوق‌العاده است که در دیدار با نساجی هم به نصف بازیکنان اصلی اش استراحت داد و باز هم ۱-۳ برنده شد. قطعا با قدرت روبروی سپاهان به میدان خواهد رفت. قطعا هیجان بازی استقلال و سپاهان به مراتب بیشتر از دیدار پرسپولیس و پیکان خواهد بود.