شهرخبر

اگر استقلال از سپاهان سه گل نخورد / پنجمین قهرمانی پرسپولیس فقط با یک مساوی

اگر استقلال از سپاهان سه گل نخورد  / پنجمین قهرمانی پرسپولیس فقط با یک مساوی

اتفاقات جدول در هفته بیست و هفتم به شکلی رقم خورده که اکنون مهدی تارتار و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربیان استقلالی و پرسپولیسی، نقش ویژه‌ای در مشخص کردن قهرمان لیگ بیستم خواهند داشت.

 پرسپولیس با برتری قاطع برابر تراکتور به اختلاف دو امتیازی‌اش در صدر تداوم بخشید تا حتی برد سپاهان در نقش جهان و سایه انداختن سقوط روی ذوب آهن نیز نتواند خطری در این هفته برای شاگردان یحیی گل محمدی داشته باشد. با این نتایج اما شرایط در هفته پایانی به شکلی عجیب دنبال خواهد شد. پرسپولیس اکنون در شرایطی در هفته پایانی برابر پیکان و شاگردان مهدی تارتار قرار خواهد گرفت که سپاهان به نظر در دیداری سخت باید برابر استقلال در استادیوم آزادی حاضر شود و با رقم خوردن اتفاقاتی، امیدوار به کسب قهرمانی دراماتیک این فصل باشد.

 


پرسپولیس در شرایطی که به قول یحیی گل محمدی بعد از گل تراکتور در بزرگترین استرس بابت از دست دادن صدرنشینی در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل قرار گرفته بود، در ادامه با آتش بازی مهدی ترابی، مهدی عبدی و احمد نوراللهی یک کامبک رویایی را ثبت کرد و توانست بار دیگر به صدر جدول تکیه بزند و فارغ از برد سپاهان در دربی اصفهان، همچنان شانس قهرمانی خود را حفظ کند. آنها اکنون با این برد ارزشمند، در هفته پایانی با دستیابی به یک تساوی هم در شرایط ویژه قادر به تکرار قهرمانی خود و گلات تاریخی در لیگ برتر خواهند بود.

 

 

-

 

 

در ادامه به شرایط عجیب و البته جالبی که در هفته پایانی باید برای قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی یا از دست دادن جام توسط آنها رقم بخورد، خواهیم پرداخت؛

 

 

پیروزی برابر پیکان؛ قهرمانی قاطع یحیی گل محمدی
پرسپولیس در صورت برتری در بازی آخر خود در استادیوم شهدای شهر قدس بدون در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای قهرمان این فصل لقب خواهد گرفت و به افتخار تاریخی خود بابت دستیابی به پنجمین قهرمانی پیاپی (گلات) خواهد رسید. حریف آنها در بازی پایانی پیکان تهران است؛ تیمی که در هشت تقابل قبلی برابر پرسپولیس بازنده از زمین خارج شده و آخرین امتیاز آنها مربوط به پنج سال قبل است که با تساوی بدون گل کار را خاتمه داده‌اند. 
پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه این فصل جایگاه سوم را از آن خود کرده و 5 برد، 8 تساوی و یک شکست (آلومینیوم اراک) را ثبت کرده است. آیا پیکان قادر خواهد بود دومین شکست فصل پرسپولیس و یحیی گل محمدی را رقم بزند؟

 

 

 

 

تساوی برابر پیکان؛ معادلات پیچیده
پرسپولیس در صورت توقف برابر پیکان باید چشم به بازی استقلال مقابل سپاهان بدوزد. جایی که تنها در صورت برد شاگردان محرم نویدکیا با اختلاف سه گل، آنها قهرمانی را از دست خواهند داد. استقلال در این فصل تنها دو بازی خانگی را با شکست به پایان رسانده است، برابر ذوب آهن با دو گل و سایپا یک گل. آیا فرهاد مجیدی و شاگردانش که مسلما در کری‌های هواداری و در فضای مجازی نمی‌خواهند شاهد جشن قهرمانی رقیب دیرینه با کامیابی آنها باشند، برابر سپاهان شکست با سه گل را ثبت خواهد کرد؟ در شرایط عادی شاید این نتیجه دور از انتظار و غیرقابل دستیابی محسوب شود اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود. اینکه مهدی تارتار به عنوان یک سرمربی پرسپولیسی موفق شود شاگردان یحیی گل محمدی را در گام آخر متوقف کند و فرهاد مجیدی و ارتش آبی‌اش با شکست سه گله برابر سپاهان معادلات لیگ را به سود اصفهان رقم بزنند، یک اتفاق جالب و عجیب را در هفته پایانی شکل خواهد داد.

 

شکست پرسپولیس و سر خوردن جام قهرمانی 
شاید این یکی از دراماتیک‌ترین اتفاقات برای پرسپولیس باشد. جایی که آنها برابر پیکان شکست بخورند و در استادیوم آزادی نیز سپاهان تنها موفق به شکست استقلال با هر نتیجه‌ای شود. این اتفاق می‌تواند مسیر جشن قهرمانی را از شهر قدس به سمت استادیوم آزادی بکشاند و استقلالی‌ها شریک جشن قهرمانی سپاهان و ناکامی رقیب دیرینه خود در دستیابی به یک افتخار تاریخی و قهرمانی مجدد شوند.

باید دید در نهایت معادلات در هفته پایانی به چه صورت دنبال خواهد شد؛ آیا سپاهان قادر به شکست فرهاد مجیدی و شاگردانش خواهد شد و نتیجه‌ای به کام آنها در شهرقدس رقم خواهد خورد؟ یحیی و شاگردانش اما با عملکردی که برابر تراکتور و انگیزه‌ سیری ناپذیری که برای برد و قهرمانی نشان داده‌اند، کار سپاهان را سخت و شاید غیرممکن نشان می‌دهند.