شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نوجوانان#کشتی فرنگی

۲ نقره و یک برنز ایران در کشتی فرنگی نوجوانان جهان / دست ایران از مدال طلا کوتاه ماند

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان داد.

۲ نقره و یک برنز ایران در کشتی فرنگی نوجوانان جهان / دست ایران از مدال طلا کوتاه ماند

 در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان، ۴ نماینده ایران در ۵ وزن دوم برای کسب مدال به روی تشک رفتند که حاصل آن ۲ مدال نقره رضایی در ۶۰ و عبدولی در ۷۱، یک برنز علی جلالی در ۹۲ و یک عنوان پنجمی علی احمدی وفا در وزن ۴۵ کیلوگرم بود.

در جریان رقابت های روز پایانی کشتی فرنگی نوجوانان جهان، سیدمصطفی رضایی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل رازاک بیشکف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

رضایی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عزیزبک یولدوشیف از ازبکستان ۵ بر ۲ به برتری رسید. وی سپس مقابل عبدالله سلیم‌اف از روسیه در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. رضایی در نیمه نهایی نیز برابر خورزوانیدزه از گرجستان۳ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

در وزن ۷۱ کیلوگرم علیرضا عبدولی در مبارزه فینال مقابل الکساندرو سولووی از مولداوی به روی تشک رفت و در پایان در مبارزه نزدیک با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

عبدولی پیش از این در دور اول مقابل نورل دویشونبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. وی سپس تورنیکه میکلادزه از گرجستان را ۷ بر ۴ برد و در سومین مبارزه نیز ۹ بر صفر مقابل میرزویف از اوکراین پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

وی در نیمه نهایی روسلان نورولایف از جمهوری آذربایجان را ۷ بر ۲ برد و به فینال رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم علی جلالی عبدالوند در دیدار رده بندی به مصاف کراکوسیان از ارمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۶ و ضربه فنی به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

جلالی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس به مصاف ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس رفت و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۴ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در گروه بازنده ها مقابل لیسما از استونی ۳ بر یک پیروز شد و به رده بندی رسید.

در وزن ۴۵ کیلوگرم علی احمدی‌وفا در دیدار رده بندی مقابل بردیکالوف از قرقیزستان با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

احمدی وفا پیش از این در دور اول مقابل لونت فیگ از مجارستان ۵ بر صفر پیروز شد اما در دور بعد مقابل نیکیتا دمنتیف از اوکراین با نتیجه یک بر یک شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن رقیبش راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله مقابل ماکسیم زاخارو از بلاروس با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

سامان ناصری پور در ۴۸، ابوالفضل شهرکی در ۵۱، علی اصغر سام دلیری در ۵۵، سید محمد مهدی میری در ۶۵، امیررضا آریا مقدم در ۸۰ و امید پایدار در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز دیگر فرنگی کاران ایران در این رقابت ها بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

منبع: ايسنا