شهرخبر

کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان| پایان کار تیم ایران بدون مدال طلا و کسب عنوان پنجمی


کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان| پایان کار تیم ایران بدون مدال طلا و کسب عنوان پنجمی

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با کسب دو مدال نقره و یک برنز به کار خود در رقابت‌های جهانی مجارستان پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان طی روزهای اول لغایت سوم مرداد ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سیدمصطفی رضایی و علیرضا عبدولی در اوزان 60 و 71 کیلوگرم صاحب مدال نقره و علی جلالی عبدالوند در وزن 92 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. علی احمدی وفا در وزن 45 کلوگرم نیز پنجم شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های گرجستان، اوکراین و روسیه به ترتیب با 141، 127 و 124 امتیاز اول تا سوم شدند. تیم ایران نیز با کسب 81 امتیاز پنجم شد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:
 
وزن 45 کیلوگرم: علی احمدی‌وفا  در دور اول با نتیجه 5 بر صفر از سد لونت فیگ از مجارستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیکیتا دمنتیف از اوکراین با نتیجه یک - یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، احمدی‌وفا به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم زاخاروف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد. احمدی‌وفا در این دیدار مقابل نوربولات بردیخولوف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

وزن 48 کیلوگرم: سامان ناصری‌پور در دور نخست با نتیجه 7  بر 4 مغلوب پاول بوندار از روسیه شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر روس در مرحله بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 51 کیلوگرم: ابوالفضل شهرکی‌نیا در دور اول مقابل کادین ویلیامز از آمریکا با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی در دور بعد، شهرکی‌نیا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 55 کیلوگرم: علی‌اصغر سام دلیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 2 بر یک مقابل والری مانگوتوف از روسیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، سام دلیری به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه ابتدا کوبن بوریبای از قزاقستان را با نتیجه 3 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت، اما در مبارزه بعد مقابل روپین از هند با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

وزن 60 کیلوگرم: سیدمصطفی رضایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل عزیزبک یولدوشیف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 از سد عبداله سلیم‌اف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر از سد راتی خوزروانیدزه از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه  4 بر یک مغلوب رازاک بیشیکیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

وزن 65 کیلوگرم: سیدمحمد مهدی میری در دور نخست با نتیجه 5 - 5 از سد سعید سوسوزا از قرقیزستان گذشت. وی در دور دوم و در مصاف با نیهات کارا از ترکیه با نتیجه 6 بر یک مغلوب شد. و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، میری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 71 کیلوگرم: علیرضا عبدولی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر نورل دویشونبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل عرفان میرزویف از اوکراین پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 روسلان نوراله‌یف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 2 بر یک مغلوب الکساندر سولووی از مولداوی شد و به مدال نقره رسید.

وزن 80 کیلوگرم: امیررضا آریامقدم در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 و ضربه فنی مغلوب میهایل گوتو از مولداوی شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، آریامقدم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 92 کیلوگرم: علی جلالی عبدالوند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 13 بر 4 مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. جلالی عبدالوند در این گروه با نتیجه 3 بر یک روسموس لیسما از استونی را مغلوب کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار هاراتون کراکاسیان از ارمنستان را با نتیجه 13 بر 6 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

وزن 110 کیلوگرم: امید پایدار در دور اول با نتیجه 4 بر صفر داویت مگلادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل جوهر اوزاروف از قزاقستان با نتیجه 2 - 2 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرتور بویچوک از اوکراین با نتیجه 5 بر 2 و ضربه فنی مغلوب شد. و با توجه به مغلوب شدن کشتی‌گیر اوکراینی در دیدار بعد، پایدار حذف شد.

رده‌بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
45 کیلوگرم: 1- نیکیتا دمنتیف (اوکراین) 2- اوزدبک خالیمبویف (ازبکستان) 3- آنری خوزروانیدزه (گرجستان) و نوربولات بردیخولوف (قرقیزستان) 5- علی احمدی‌وفا (ایران)
48 کیلوگرم: 1- یوکا جاواخادزه (گرجستان) 2- سروت آنجی (ترکیه) 3- فارایم مصطفی یف (آذربایجان) و یوسف اشرف اف (قزاقستان) ... 10- سامان ناصری پور (ایران)
51 کیلوگرم: 1- نوریستان سویورکولوف (قرقیزستان) 2- یوری توت (اوکراین) 3- مالیک گیگیف (روسیه) و رحمان کریم اف (آذرباجیان) ... 12- ابوالفضل شهرکی نیا (آیران)
55 کیلوگرم: 1- والری مانگوتوف (روسیه) 2- کوری لند (آمریکا) 3- باراتی ایناج (ترکیه) و تامازی گلونتی (گرجستان) ... 7- علی اصغر سام دلیری (ایران)
60 کیلوگرم: 1- رازاک بیشکیف (قرقیزستان) 2- سید مصطفی رضایی (ایران) 3- راتی خوزروانیدزه (گرجستان) و سومیت (هند)
65 کیلوگرم: 1- ایمد خودژادزه (اوکراین) 2- آنری پوتکارادزه (گرستان) 3- میهات کارا (ترکیه) و آنکیت گولیا (هند) ... 13- سید محمد مهدی میری (ایران)
71 کیلوگرم: 1- الکساندر سولوی (مولداوی) 2- علیرضا عبدولی (ایران) 3- دیمیتار راچف (بلغارستان) و روسلان نوراله یف (آذربایجان)
80 کیلوگرم: 1- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) 2- کمال الدین ماگومدوف (روسیه) 3- جوجو صمداف (آذربایجان) و ایوان تسیبانیف (اوکراین) ... 18- امیررضا آریا مقدم (ایران)
92 کیلوگرم: 1- ابوبکر خاسلاخانوف (بلاروس) 2- ولادیسلاو لوب (اوکراین) 3- علی جلالی عبدالوند (ایران) و تیمور چرنیشف (روسیه)
110 کیلوگرم: 1- دانیل چاسوینکوف (روسیه) 2- نیکیتا اوسجانیکوف (آلمان) 3- آرتور سارکیسجان (چک) و رافائل جکیرینس (یونان) ... 8- امید پایدار (ایران)

رده بندی تیمی: 1- گرجستان 141 امتیاز 2- اوکراین 127 امتیاز 3- روسیه 124 امتیاز 4- قرقیزستان 87 امتیاز 5- ایران 81 امتیاز 6- آذربایجان 70 امتیاز 7- قزاقستان 67 امتیاز 8- ترکیه 62 امتیاز 9- آمریکا 56 امتیاز 10- هند 54 امتیاز