شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

روایت شاه اردن از شکنندگی اسرائیل

شاه اردن

گرچه پادشاه اردن حاضر نشد پیروزی گروه‌های مقاومت را در جنگ اخیر در غزه بپذیرد، اما در عین حال اعتراف کرد اسرائیل به یک قدرت شکننده تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، عبدالله دوم پادشاه اردن در گفتگویی با شبکه سی ان ان اعلام کرد جنگ اخیر در غزه زنگ هشداری برای همگان (جریان های طرفدار سازش و اسرائیل) است، به ویژه که قدرت اسرائیل و پیشرفت‌های اقتصادی و فن‌آوری اش تنها پوشش و چهره‌ای بسیار شکننده از این ساختار محسوب می‌شوند.

عبدالله دوم که با فرید زکریا مجری معروف سی ان ان گفتگو کرده تاکید کرد: اسرائیل یک ویترین بسیار شکننده از قدرت و توانمندی دارد، جملاتی که کارشناسان آن را نوعی اعتراف به پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی تفسیر کردند.

او در این مصاحبه که بخش‌های کوتاهی از آن در پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی آمریکایی منتشر شده تاکید کرد: جنگ اخیر با نوار غزه با تمام جنگ‌های اسرائیل متفاوت است، از سال ۱۹۴۸ تا به امروز این اولین باری است که من احساس کردم اسرائیل دستخوش یک جنگ خانگی شده است، آن چه که ما در داخل شهرهای اسرائیلی دیدیم، می‌تواند زنگ خطری برای همگان باشد.

ملک عبد الله همچنین اخبار رسانه‌های اسرائیلی در رابطه با ملاقات با نفتالی بنت نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل را هم تایید کرد.

منبع: تسنیم