وی با بیان اینکه این متن تاکنون به زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، افزود: ما زبان انگلیسی آن را اجرا می‌کنیم، تا به حال این نمایشنامه که داستان حمله خشایار شاه به یونان است، در قالب تئاتر به زبان‌های مختلف روی صحنه رفته، ولی هیچوقت موسیقی اپرایی روی آن نوشته نشده و برای اولین بار این اتفاق رقم می‌خورد.

فکری با اشاره به نام علی رهبری به عنوان آهنگساز قطعه، توضیح داد: این اثر برای ارکستر سمفونیک بزرگ نوشته شده که باید چهار خواننده سولیست و گروه کر آن را اجرا کنند. خوانندگان اثر شامل محمد سلمان از آمریکا، آنابلا امیری از اتریش ماریو تقدسی از آلمان و من از ایران هستم. ارکستر این قطعه توسط ارکستر شهر خملینتسکی اوکراین ضبط شده و من هم نقش خشایارشاه را می‌خوانم. سایر خواننده‌ها هم در این هفته در آمریکا، آلمان و اتریش قطعه خود را ضبط می‌کنند. بخش خشایار شاه در استودیوی شهر صدای پارسیان ضبط شد.

وی ادامه داد: گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمران لو قرار است این قطعه ۷۵ دقیقه‌ای را ضبط کنند و در نهایت توسط کمپانی ناکسوس آلمان منتشر شود. این در حالی است که پیش تر، قطعه «مرشد» بنده من هم توسط این کمپانی منتشر شده است.

این خواننده بیان کرد: طبق قرارداد در ۶ ژانویه ۲۰۲۲ در کشور کرواسی، همراه با ارکستر فیلارمونیک زاگرب قطعه زرتشت را ضبط و کنسرت آن را در ماه های آینده برگزار خواهم کرد.

وی تاکید کرد: هدف آقای رهبری در بهره گیری از خواننده‌های ایرانی این بود که یک هنرمند مثل من را وارد عرصه بین اللملی کند که نتیجه تلاش رهبری شد قرار داد من با اپرای دولتی آنتالیا و ارکستر فیلارمونیک زاگرب.