شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واکسن

دلایل تاخیر در ورود واکسن اسپوتنیک وی به ایران

دلایل تاخیر در ورود واکسن اسپوتنیک وی به ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: به دلیل اولویت داشتن واکسیناسیون در داخل روسیه و کمبود تولید واکسن، فعلا هیچ محموله واکسن کرونا به خارج از این کشور ارسال نمی شود.

به گزارش بهداشت نیوز، جلالی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت  بر اساس همین پیگیری ها در دیداری که روز پنجشنبه با مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم وی اعلام کرد  که پس از بهبود روند واکسیناسیون در این کشور، روسیه  تعهدات خود برای ارسال واکسن به دیگر کشورها را ادامه خواهند داد.
 
جلالی خاطر نشان کرد که ایران در حال انجام فرایند تولید مشترک با کشور روسیه است و این فرایند گامی به جلو برای  جمهوری اسلامی ارزیابی می شود.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران پیشترگفته بود: در داخل روسیه مشکلات کرونایی زیاد هست بطوری که افزون بر ۷۰۰ نفر در این کشور روزانه قربانی کرونا می شوند و این بیش از ایران است که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد است، بنابراین بیشتر تولید واکسن این کشور برای مصرف داخلی است و روسیه برای تعهدات تحویل واکسن ها روی تولید مشترک حساب باز کرده بود.
 
جلالی تصریح کرد: اکنون این تولید مشترک ما تحت لیسانس روسیه در حال انجام است و روسیه برای انجام تعهدات خود برای ارسال واکسن به ایران روی تولید مشترک حساب باز کرده است.
 
 
منبع:ایرنا