شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#انگلیس#جدید

وزیر بهداشت جدید انگلیس نیامده مجبور به عذرخواهی شد

انگلیس

«ساجد جاوید» بعد از مواجه شدن با اعتراضات و انتقادات به اظهارنظر کرونایی خود، مجبور شد عذرخواهی کند.

به گزارش مشرق، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت جدید انگلیس بعد از یک اظهارنظر کرونایی با اعتراض مردم بخصوص خانواده‌هایی که عزیران خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند، مواجه و در نهایت مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او که به تازگی به‌رغم دریافت هر دو دُز واکسن، به کرونا مبتلا شد، روز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که بهبود پیدا کرده و افزود: لطفا -اگر هنوز این کار را نکرده‌اید- واکسن خود را دریافت کنید، زیرا داریم یاد می‌گیریم که به جای ترس و لرز در مقابل این ویروس، با آن زندگی کنیم.

اظهارنظر او درباره ترسیدن از ویروس و کلمه‌ای که به کار برده بود (cower)، با واکنش‌های تندی مواجه شد و منتقدان گفتند که وی در درک نگرانی کسانی که شرایط زمینه‌ای، آن‌ها را در برابر ویروس آسیب‌پذیر می‌کند یا کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، ناتوان است.

امروز (یکشنبه) بعد از آن که یک جنبش متشکل از خانواده‌های داغدیده بر اثر کرونا اظهارنظر جاوید را «بی‌ملاحظه» خواند و از وی خواست با آن‌ها در محل دیوار یادبود ملی کووید دیدار کند، وزیر بهداشت انگلیس عذرخواهی کرد و گفت که توییت خود را حذف کرده است.

جاوید در پیام خود گفت: من قدردانی خود را از این که واکسن به ما کمک می‌کند به عنوان یک جامعه مقابله کنیم، بیان می‌کردم، اما انتخاب واژه مناسب نبود و عذرخواهی می‌کنم. مانند بسیاری من هم عزیزان خود را به دلیل این ویروس منحوس از دست داده‌ام و هرگز اثر شدید آن را کوچک نمی‌شمارم.

حزب کارگر هم به موج انتقاد از جاوید پیوست و «ویکی‌ فاکس‌کرافت» نماینده پارلمان از این حزب در انتقاد گفت: در موج اول و دوم بیش از سه میلیون نفر به درخواست دولت مورد محافظت قرار گرفتند. اغلب آن‌ها از انجام این کار خوشحال شدند زیرا می‌دانیم این امر ما را ایمن نگه داشته است. این مردم از ویروس نمی‌ترسند، فقط سعی در حفظ امنیت دارند.

جاوید اوایل تیر ساعاتی بعد از استعفای «مت هنکاک» وزیر بهداشت سابق به دنبال رسوایی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی، جانشین وی شد.

وزیر بهداشت جدید انگلیس روز شنبه ۲۶ تیر در پیامی ویدئویی گفت: «امروز صبح، تست کرونای من مثبت شد. منتظر نتیجه پی‌سی‌آر هستم اما خوشبختانه تزریق واکسن داشته‌ام و علایم بیماری خفیف است».

وزیر بهداشت انگلیس ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ دُز نخست واکسن و ۲۶ اردیبهشت دُز دوم واکسن خود را از نوع آکسفورد/آسترازنکا دریافت کرده بود.

منبع: فارس