شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روغن#عسل#جلوگیری

خواص شگفت‌انگیز ماسک عسل و روغن زیتون برای موی سر

ترکیب روغن زیتون و عسل بهترین ترکیب برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن است.

خواص شگفت‌انگیز ماسک عسل و روغن زیتون برای موی سر

به گزارش سلام نو، موی سر انسان به طور مداوم در حال آسیب دیدن است. زمانی که افراد برای انجام کارهای روزانه خود از منزل خارج می‌شوند گرد و خاک و مواد آلاینده به طور مداوم در تماس با موی سر هستند. این موضوع باعث آسیب به موی سر و ریزش آن می‌شود.

با این حال، با یک ماسک موی خانگی می‌توانید موی سر خود را تقویت کنید. عسل طبیعی و روغن زیتون بی تردید از مواد غذایی پرخواصی هستند که می‌توانند علاوه بر تغذیه مناسب موی سر، باعث رشد مجدد آن‌ها شوند. عسل یک آنتی اکسیدان و ضدمیکروب طبیعی است. روغن زیتون نیز دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است و خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این روغن، مرطوب کننده پوست بوده و بهترین آبرسان به پوست سر است.

برای ساخت این ماسک مو سر ابتدا ۳ تا ۴ قاشق چای خوری عسل را در کاسه بریزید. سپس به اضافه کردن ۴ تا ۵ قاشق چای خوری روغن زیتون به آن اقدام کنید و این ترکیب را مخلوط کنید. برای استفاده از این ترکیب ابتدا موی سر خود را شانه کنید تا گره‌ای در آن وجود نداشته باشد.

سپس موهای خود را به دو بخش تقسیم کنید. دستکش به دست کنید و به مالیدن آرام و یکنواخت ترکیب ماسک عسل و روغن زیتون به موهای خود اقدام کنید. علاوه بر موی سر، ریشه‌ها و کف سر را نیز با این ترکیب به آرامی ماساژ دهید.

زمانی که تمامی موی سر و ریشه‌ها آن به این ترکیب آغشته شد، از کلاه دوش  یا یک نایلون برای پوشاندن موی سر خود استفاده کنید. به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه اجازه بدهید موی سرتان استراحت کند. سپس موی سرتان را با یک شامپوی ملایم (شامپو بچه) یک تا دوبار بشویید.

پس از خشک کردن موی سر خود با حوله، اجازه دهید هوا و اکسیژن به موی سرتان برسد. در این زمان متوجه درخشش و شادابی موی سرتان خواهید بود.