شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#رئیس‌جمهور#کارشناسان

آیت‌الله رئیسی: اِعمال قانون، تعارف‌بردار نیست/ برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق

رئیس‌جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل صنعت برق کشور با تاکید بر برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق گفت: وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی raisi.ir، نشست ویژه بررسی مسائل صنعت برق کشور با حضور آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» و مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد.
 
رئیس‌جمهور منتخب، در این نشست ویژه که صبح امروز برگزار شد، ۷ محور را مورد تأکید قرار داد.
 
برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق، تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها، تسریع در فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور، لزوم طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارائه راهکار‌های نو و دانش‌بنیان برای حل مسائل صنعت برق کشور و بررسی راهکار‌های غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکار‌های تهاتری و اعطای امتیازات به آنها، مسائلی بود که آیت‌الله رئیسی در این نشست، بر آن‌ها تأکید کرد.
 
رئیس جمهور منتخب در این جلسه همچنین با بیان اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند، افزود: اِعمال قانون، تعارف‌بردار نیست و نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند و مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.

دکتر رئیسی همچنین تصریح کرد: پایان دوره مسؤولیت برخی مدیران، نباید منجر به تأخیر در انعقاد قرارداد‌های لازم برای تأمین نیاز کشور شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه عدم پیش‌بینی و لحاظ احتمالات در برنامه ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست، گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش‌بینی است.

پیش از این، جلساتی به منظور بررسی راهکار‌های ریشه‌کنی بستر‌های فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسائل اولویت دار خوزستان نیز برگزار شده بود.
 
 
 
انتهای پیام/