شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#بیمه#کربلا
گفت‌وگو|

بیمه از راه دور بیماران در مناطق محروم/ اهدای تانکر پنج هزار لیتری به مردم سیستان و بلوچستان

خادم قرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع) با اشاره به بیمه از راه دور بیماران در مناطق محروم، بازسازی ۱۵۰ خانه خانواده شهید، از تأمین یک ساله آب مناطق محروم سیستان و بلوچستان توسط عتبه حضرت عباس (ع) در کربلا و اهدای تانکر پنج هزار لیتری به مردم سیستان و بلوچستان در روز عید غدیر خبر داد.

گفت‌و گوقرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع)زهرا (طراحی شدهعزیز ماهر کجا

افزود: قرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع) با هدف تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه تأسیس کردیم، هر محرومی که به خاطر مشکلات معیشتی با ما تماس بگیرد، کمتر از ۴۸ ساعت نیاز آن را ارسال خواهیم کرد و همواره حداقل ۱۰،۱۵ اقلام مورد نیاز در انبار موجود است.

اندازی شبکه صدای سلامت در برخی مناطق سیستان و بلوچستان

قرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع) از راه‌اندازی شبکه ملی و مستقل سلامت در این قرار گاه خبر داد و افزود: اولویت پوشش این شبکه، مناطق محروم سیستان و بلوچستان و کرمان است، شبکه صدای سلامت را در سه شهر بزرگ کرمان و سیستان و بلوچستان راه اندازی کردیم و هدف کاهش هزینه و بار مالی بیماران نیازمند در مناطق محروم است.

ادامه داد:  قبل از اینکه بیمار مراجعه کند، ریکاوری و هدایت درمانی و انجام مشاوره، بیماری آن در کمیسیون مطرح می‌شود و برای طول درمان به پزشکی که با این گروه جهادی ارتباط دارد مراجعه خواهد کرد.

شقاقی بیمه بیماران در مناطق محروم و نیازمندان از راه دور را یکی دیگر از خدمات این گروه جهادی برشمرد و اضافه کرد: افرادی که فاقد بیمه سلامت هستند به شکل غیر حضوری بیمه می‌شوند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دادن این عزیزان از توان ما خارج است و متأسفانه دولت در این رابطه به ما کمک نکردند.
 
خادم قرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع) با اشاره به خدمات این گروه در سیستان و بلوچستان، قطع جریان آب هیرمند را یک توطئه بیگانگان مخصوصاً رژیم جنایت‌کار آمریکا این شیطان بزرگ برشمرد و گفت: تیم‌های لجستیک و مدیریت بحران این قرارگاه را به مناطقی از این استان برای شناسایی نقاطی که مشکل آب‌رسانی دارند، اعزام کردیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت برخی از این روستا‌ها در بحث حفر چاه و ایجاد پمپ آب، از لوله کشی آب در برخی شهر‌ها و روستا‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: تصمیم گرفتیم دو تانکر پنج هزار لیتری برای سقایی آب تهیه کنیم، تانکر‌های ۲۰۰ لیتری و ۵۰۰ لیتری به خانواده‌ها دادیم که این دوستان بتوانند هم برای شرب و مصرف برای دام استفاده کنند و به تفکیک جمعیت خانواده‌ها این تانکر‌ها توزیع شد.
 
شقاقی تأکید کرد: فراخوانی برای تهیه تانکر پنج هزار لیتری زدیم، کمتر از ۱۵ دقیقه از زمان اعلام این فراخوان نگذشته بود که از عتبه حضرت عباس (ع) در عراق با ما تماس گرفتند که هزینه تأمین این تانکر‌ها را تقبل می‌کنند و هزینه یک سال تأمین آب این مناطق را پرداخت می‌کنیم، روایت دارد که می‌گوید، دخالت در کار سقا نکنید، چون سقا خودش است.
 
وی افزود: این تانکر خریداری و به این مناطق ارسال شد و نام مبارک قمر منیر بنی هاشم (ع) و امام حسین (ع) بروی آن نوشته شده است و این اتفاق تحول و دگرگونی در احوال معنوی مردم منطقه ایجاد کرد و تانکر دوم هم خریداری شد و بهبود نسبی در بحث آب رسانی ایجاد شد.
 
شقاقی گفت: ششم، هفتم و هشتم مرداد ماه در منطقه سیستان و بلوچستان، زابل، زاهدان و مناطق مرزی به نام آقا امیرالمؤمنین(ع)، تانکر پنج هزار لیتری را دوباره اهدا می‌کنیم، در کنار این بحث در حوزه شبکه درمانی هم فعالیت داریم.
 
خادم قرارگاه جهادی انصار الزهرا (ع) اظهار داشت: هر هفته برنامه تکریم خانواده شهدا را به ویژه در مباحث عمرانی در برنامه داریم.

 

انتهای پیام/