شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عالمیان#2020#المپیک#داور#تیم ملی#نیما عالمیان

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| لطف‌الله‌نسبی: عالمیان خلع سلاح شد/ داور بدون اعتراض حریف، تذکر می‌داد و خطا می‌گرفت


المپیک 2020 توکیو| لطف‌الله‌نسبی: عالمیان خلع سلاح شد/ داور بدون اعتراض حریف، تذکر می‌داد و خطا می‌گرفت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: داور دیدار نیما عالمیان و حریف بریتانیایی‌اش با تذکرات و خطاهای بی‌موردی که از سرویس‌ها اعلام می‌کرد، او را خلع سلاح کرد.

جمیل لطف‌الله‌نسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد نیما عالمیان در المپیک 2020 توکیو و شکست مقابل حریف بریتانیایی در گام نخست اظهار داشت: نیما با توجه به تمرینات و آمادگی که داشت، با روحیه خوبی پشت میز رفت. او قبلاً توانسته بود حریف انگلیسی را شکست بدهد و انتظار برد را در دیدار المپیکی نیز داشتیم، اما داور مسابقه بازی را خراب کرد. او از همان ابتدا که نیما اولین سرویس معکوس را زد، تذکر داد و دومی را خطا گرفت.

وی افزود: تا به حال در زندگی‌ام چنین چیزی را ندیده بودم. معمولاً داوران پس از اعتراض حریف و مربی‌اش، تذکر می‌دهند و خطا می‌گیرند، اما این داور بدون اعتراض حریف این کارها را انجام می‌داد و انگار که از قبل به او توصیه‌هایی شده بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: داور کاری کرد که عالمیان نتواند از سرویس‌های معکوس که حریف هم روی آن ضعف داشت، استفاده کند. 70، 80 درصد از اساس بازی نیما روی این سرویس است که داور این سلاح را از او گرفت و عالمیان را خلع سلاح کرد.

لطف‌الله‌نسبی خاطر نشان کرد: نیما به لحاظ روانی به هم ریخت و گیم دوم را هم با اختلاف زیادی باخت، در حالی که بازی در شرایط عادی می‌توانست به شکل دیگری جلو برود.

وی درباره حرکات عالمیان از جمله پرتاب راکت و اعتراض‌های فراوانش گفت: هیچکس چنین حرکاتی را نمی‌پسندد. البته من صحنه پرتاب راکت را ندیدم، چون در حال اعتراض به مسئول برگزاری بودم و پشتم به میز مسابقه بود. به هر حال بازیکنان باید خودشان را کنترل کنند. در این میان برخی به من ایراد گرفتند که ملی‌پوش ایران را برای چنین وضعیت آماده نکرده بودم. این حرف‌ها برای کسانی است که از اصل ماجرا خبر ندارند و نمی‌دانند چرا چنین وضعیتی به وجود آمد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: عالمیان در گیم‌های چهار و پنجم عملکرد خوبی داشت. اگر او در گیم پنجم پیروز می‌شد و حساب کار به 3 بر 2 به نفع حریف تغییر می‌کرد، حتی می‌توانست برنده مسابقه هم لقب بگیرد. به هر حال اتفاقاتی که همه از آن باخبر هستند، رخ داد و خودِ نیما هم ناراحت و پشیمان است.

 

انتهای پیام/