شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#منابع
گفت‌وگو|

پایان روابط راهبردی؛ زنگ خطری برای کشور‌های دست‌اندازی‌کننده به منابع بلوکه شده ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کشور‌های واسطه‌ای که امروز با ثروت ما - منابع بلوکه شده ایران - این گونه رفتار می‌کنند باید متوجه باشند که در آینده جایگاه کشور‌هایی که با ما روابط و تجارت خواهند داشت متفاوت خواهد بود، گفت: این کشور‌ها باید بدانند که آرام‌آرام جایگاه خودشان را نسبت به روابط راهبردی و استراتژیک ایران از دست خواهند داد.
«احمد راستینه» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انتقال وجوه بلوکه شده ایران به حساب صادر‌کنندگان ژاپنی و کره‌ای از سوی آمریکا و عدم تمرکز ایران بر پول‌های بلوکه شده خود گفت: وقتی که ما در برجام می‌پذیریم که تمام مبادلات پولی ما تحت رصد ایالات متحده آمریکا باشد و وقتی که فشار می‌آورند که ما باید اف‌ای‌تی‌اف را بپذیریم آن وقت دیگر باید بدانیم که برای اعتبارات و دلار‌هایی که خارج از کشور داریم، نمی‌توانیم هیچ برنامه ریزی داشته باشید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در این شرایط تنها ما می‌توانیم بر اساس آنچه که آن‌ها مشخص می‌کنند پول خود را هزینه کنیم لذا آنچه که رخ داده حتماً ادامه همان سیاست‌های یکجانبه‌گرایی است که آمریکا دارد و نشان می‌دهد که برجام ناکارآمد بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا کلیه تحریم‌ها علیه ایران لغو شود، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر و در بیان آنچه که به جمع بندی آقایان در وین رساندند این است که بخشی از تحریم‌ها به صورت هدفمند باقی می‌ماند و این یعنی ما باز هم نمی‌توانیم  برای چرخه ارزی کشور برنامه‌ریزی کنیم.

راستینه تصریح کرد: ما به هیچ عنوان فناوری هسته‌ای را وجه المصالحه قرار نمی‌دهیم لذا امروز برای همه محرز شده که متاسفانه تقریباً برجام عایدی برای ما نداشته و خسارتش محض بوده است لذا در آینده ما اینگونه با برجام رفتار نخواهیم کرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: کشور‌های واسطه‌ای که امروز این فرصت را به دست آورده اند و با ثروت ما - منابع بلوکه شده ایران-  این گونه رفتار می‌کنند باید متوجه باشند که در آینده جایگاه کشور‌هایی که با ما روابط و تجارت خواهند داشت متفاوت خواهد بود.

راستیه بیان داشت: این کشور‌ها باید بدانند که آرام‌آرام جایگاه خودشان را نسبت به روابط راهبردی و استراتژیک ایران از دست خواهند داد.
 

انتهای پیام/