شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دوشنبه

خبر خوش/ بورس دوشنبه مثبت باز می‌شود

اغلب تحلیل های کارشناسی حکایت از آن دارد که بورس بعد از ۶ روز تعطیلی فردا دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ سبزپوش خواهد بود.

بورس خبر خوش/ بورس دوشنبه مثبت باز می‌شود

بازار سهام تیرماه در حال بازیابی خود بود و وضعیت بهتری را نسبت به تیرماه سپری کرد. ارزیابی ها نشان می دهد بورس دومین ماه تابستان را نیز مثبت آغاز می کند. آنچه موجب خوش بینی به آینده بازار سرمایه شده است را می توان در سه دلیل کلی دسته بندی کرد که در ادامه می خوانید.

انتشار گزارش هایی از افزایش سود شرکت ها در مجامع

انتشار گزارش‌های مالی و برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها بر روند تغییرات قیمت سهام آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. در یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها یه دلیل روند رو به رشد تورم و افزایش قیمت دلار افزایش درآمد داشتند و بسیاری نیز توانستند سود عملیاتی را نیز افزایش دهند، بنابراین سودهای تقسیمی خوبی را به سهام‌داران خود دادند. از این رو فعالان بازار معتقدند بازار سهام برای سهام داران خرد جذاب‌تر می‌شود و با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

افزایش تقاضای خرید سهام و کاهش صف های فروش

در آخرین روز کاری بازار سهام ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۲۷ درصد رشد کرد و در رقم ۳۵۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۹ درصد کاهش یافت و ۴۴۱ میلیارد تومان شد. همچنین در هفته گذشته میانگین ارزش صف‌های خرید پایانی بازار ۱۱ درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش افت ۲۲ درصدی داشت. از این رو با توجه به بهبود تقاضای بازار و طویل شدن صفوف خرید در هفته گذشته -خصوصا در روز دوشنبه- بسیاری از فعالان بازار در انتظار انتقال تقاضای بازار به معاملات دوشنبه ۴ مرداد هستند.

نشانه های مثبت در تحلیل های تکنیکال

تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت مهم، معمولا شاخص افت می‌کند و سپس روند صعودی پیدا می‌کند. بنابراین تکنیکالیست‌ها می‌گویند بازار در روز دوشنبه با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومت عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: نبض بورس