شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کیمیا علیزاده

صعود کیمیا علیزاده به نیمه نهایی/ کیمیا حریف چینی را هم در هم شکست!

کدخبر: 428513
اقتصاد نیوز : ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک 2020 توکیو به مصاف هم رفتند که در نهایت علیزاده با نتیجه 18-9 به پیروزی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جی پلاس، ناهید کیانی تنها تکواندوکار زن ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو در یکی از عجیب ترین مبارزه های تاریخ از ساعت 5:30 امروز (یکشنبه) به مصاف کیمیا علیزاده از کاروان پناهجویان رفت و با نتیجه 18-9 مقابل این حریف شکست خورد.

در این مبارزه ابتدا علیزاده 3 بر صفر پیش افتاد اما ضربه سر کیانی بازی را به تساوی کشاند؛ وقت اول با  نتیجه 3-3 به پایان رسید. علیزاده در 30 ثانیه نخست وقت دوم دو امتیاز دیگر کسب کرد. اخطاری که داور به هردو تکواندوکار داد بازی 6-4 شد. وقت دوم هم 7-4 به سود علیزاده پایان یافت. در ادامه دو مبارز امتیازات متعددی کسب کردند و در نهایت علیزاده با نتیجه 18-9 برنده این دیدار شد.

او در دور بعد مقابل تکواندوکار مطرح جهان یعنی جید جونز بریتانیایی پیروز شد. او در یک چهارم نهایی به مصاف ژو از چین رفت و با نتیجه 9 بر 8 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید تا کیانی همچنان امیدوار بماند.

کیمیا علیزاده در المپیک ریو تنها مدال تاریخ زنان ایران را در این بازی ها به دست آورده بود.

میرهاشم حسینی سومین تکواندوکار ایران در المپیک 2020 توکیو به مصاف یو هوانگ از چین تایپه رفت و با پیروزی 18- 15 مقابل این حریف به دور بعد رقابت ها راه یافت. او در دور بعد باید بارشیتوف از ازبکستان دیدار کند. تکواندوکاری که نفر اول دنیا را شکست داد.